Více
    -0.9 C
    Czech
    Sobota 28. ledna 2023

    Legenda se vrátila. MV Agusta a její objevitelský Explorer 9.5

    Jak sama věhlasná firma říká, sny se dají měřit na cc. Od tohoto motta vznikl právě model Lucky Explorer 9,5. Obří mašina, která nás doveze až na konec světa, a to s maximálním stylem. Výrobci si dali záležet na tom, aby mašina ukázala všechny prvotřídní prvky, kterými byla obdařena. Tento cestovní dravec s klidem překonal hranici 200 kg. Svou ergonomií nás dostane. 

    9.5 se v katalogu objevuje po boku svého slabšího sourozence modelu 5.5. Ten sice vypadá podobně majestátně, disponuje však menším motorem a pochopitelně cca třetinou výkonu. Dnes se tedy budeme věnovat modelu, který kromě perfektního komfortu a skvělého designu nabízí sílu, které je schopná prohnat tuto mašinu až za hranice 200 km/h. MV Agusta sice proslula závodními stroji, které berou dech, dokáže ovšem vytvořit i cestovní koráb, který strčí hravě do kapsy veškerou konkurenci. Pojďme se na tento zázrak italské techniky podívat pořádně zblízka. 

    Design 

    Italové si vždycky potrpěli na ojedinělost a kvalitu. O detailech se ani nebudeme zmiňovat. Všichni víme, že právě tato značka vyniká v této oblasti vysoce nad ostatní. Jde ovšem podobným stylem vybudovat i cestovní enduro, které je zaměřeno převážně na výkon, pohodlí při jízdě a také praktičnost? Podle všeho je to sice vzdálený cíl, ne však pro MV Agusta. Zároveň se firma drží prvků, které jejich cestovní stroje proslavily. Postranní sání, linie blatníku, maska v čele s plexisklem. To vše a mnohem více najdeme v obdobném tvaru i na prvním kousku tohoto modelu. 

    Specifikace 

    Kola dostala pochopitelně ikonický výplet. Bez něj by motorka nabrala nepatrně na váze, a hlavně by nebyla tak pružná v terénu. Přední 21 palců, zadní 18 palců. Výška sedla se pohybuje od 850 mm do 870 mm. Suchá hmotnost se vyšplhala až na 208 kg. O brzdění se starají přední dva disky 320 mm a zadní disk 265 mm. přední vidlice musí odolat pořádným nárazům. Průměr 48 mm a zdvih 220 mm tomu pomohou. 

    Motor 

    Konečně srdce stroje. Tříválec o obsahu 931 cc. Výkon se vyšplhal na 91 kW, točivý moment až na 102 Nm. Maximálně se s tímto motocyklem projedeme 240 km/h. To už je slušná jízda. 

    Verdikt 

    Elegantní, závodní, dravý. Model MV Agusta Lucky Explorer 9,5 jde popsat mnoha slovy. Verze 2023 nás vyjde na 550 000 korun. Hodně peněz za strašně moc muziky. 

    Sledujte nás na sítích

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů.