Více
    23 C
    Czech
    Neděle 5. května 2024

    Legenda se vrátila. MV Agusta a její objevitelský Explorer 9.5

    Jak sama věhlasná firma říká, sny se dají měřit na cc. Od tohoto motta vznikl právě model Lucky Explorer 9,5. Obří mašina, která nás doveze až na konec světa, a to s maximálním stylem. Výrobci si dali záležet na tom, aby mašina ukázala všechny prvotřídní prvky, kterými byla obdařena. Tento cestovní dravec s klidem překonal hranici 200 kg. Svou ergonomií nás dostane. 

    9.5 se v katalogu objevuje po boku svého slabšího sourozence modelu 5.5. Ten sice vypadá podobně majestátně, disponuje však menším motorem a pochopitelně cca třetinou výkonu. Dnes se tedy budeme věnovat modelu, který kromě perfektního komfortu a skvělého designu nabízí sílu, které je schopná prohnat tuto mašinu až za hranice 200 km/h. MV Agusta sice proslula závodními stroji, které berou dech, dokáže ovšem vytvořit i cestovní koráb, který strčí hravě do kapsy veškerou konkurenci. Pojďme se na tento zázrak italské techniky podívat pořádně zblízka. 

    Design 

    Italové si vždycky potrpěli na ojedinělost a kvalitu. O detailech se ani nebudeme zmiňovat. Všichni víme, že právě tato značka vyniká v této oblasti vysoce nad ostatní. Jde ovšem podobným stylem vybudovat i cestovní enduro, které je zaměřeno převážně na výkon, pohodlí při jízdě a také praktičnost? Podle všeho je to sice vzdálený cíl, ne však pro MV Agusta. Zároveň se firma drží prvků, které jejich cestovní stroje proslavily. Postranní sání, linie blatníku, maska v čele s plexisklem. To vše a mnohem více najdeme v obdobném tvaru i na prvním kousku tohoto modelu. 

    Specifikace 

    Kola dostala pochopitelně ikonický výplet. Bez něj by motorka nabrala nepatrně na váze, a hlavně by nebyla tak pružná v terénu. Přední 21 palců, zadní 18 palců. Výška sedla se pohybuje od 850 mm do 870 mm. Suchá hmotnost se vyšplhala až na 208 kg. O brzdění se starají přední dva disky 320 mm a zadní disk 265 mm. přední vidlice musí odolat pořádným nárazům. Průměr 48 mm a zdvih 220 mm tomu pomohou. 

    Motor 

    Konečně srdce stroje. Tříválec o obsahu 931 cc. Výkon se vyšplhal na 91 kW, točivý moment až na 102 Nm. Maximálně se s tímto motocyklem projedeme 240 km/h. To už je slušná jízda. 

    Verdikt 

    Elegantní, závodní, dravý. Model MV Agusta Lucky Explorer 9,5 jde popsat mnoha slovy. Verze 2023 nás vyjde na 550 000 korun. Hodně peněz za strašně moc muziky. 

    Sledujte nás na sítích

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy.