Po úspěchu modelu Ioniq 5 N se Hyundai připravuje na rozšíření své sportovní divize N i v rámci elektromobilů. A právě teď se světu poprvé oficiálně ukázal Hyundai Ioniq 6 N, a to v podobě série teaser fotografií, které odhalují úchvatné detaily připravovaného dravého, výkonného sedanu.
Zatímco snímky zachycují vůz převážně ve stínu, jasně z nich vystupuje výrazné zadní křídlo a integrovaný ducktail spoiler. Hyundai potvrzuje, že Ioniq 6 N dostane rozšířené blatníky, širší rozchod kol a odlehčená kola, která jsou na fotografiích připravena roztočit pneumatiky, až se z nich bude kouřit.
Pokud vycházíme z příbuznosti s modelem Ioniq 5 N, lze téměř s jistotou očekávat, že šestka převezme dvoumotorový pohon všech kol o výkonu až 641 koní (kolem 480 kW) – tedy víc, než nabízí leckterý Mustang s osmiválcem. Samozřejmostí budou větší brzdy a sportovní pneumatiky, s nimiž bude „N-ková šestka“ mnohem blíž závodní dráze než rodinné dopravě. Zkrátka, s tímto modelem si raději zajezdíme na okruhu než na přecpané D1.
Vzhled je zásadní
Design zadních světel sází na pixelový motiv, který už známe z jiných modelů řady Ioniq. Zajímavostí jsou i jednotlivé svítící body na víku kufru, připomínající svícení v masce Fordu Raptor – jen v opačném stylu.
Hyundai navíc naznačil tři základní pilíře, na kterých bude Ioniq 6 N stát. První z nich nese trochu výstřední název „Corner Rascal“ – tedy vůz, který miluje zatáčky. Další dva, „Everyday Sports Car“ a „Racetrack Capability“, už působí spíš formálně. Ale jedno je jisté – elektrický sedan s výkonem přes 640 koní rozhodně nudit nebude žádného řidiče. Tím jsme si jistí.
Oficiální premiéra už v červenci
Přesné technické údaje zatím Hyundai neodhalil, ale podle dřívějších vyjádření automobilky a serveru Car and Driver bude Ioniq 6 N představen v červenci. Pokud si udrží technický základ z pětky, můžeme očekávat cenu lehce pod hranicí 70 000 dolarů, tedy nějakých 1,6 milionu korun. To by z něj dělalo jedno z nejdostupnějších EV s takovým výkonem.
Verdikt
Ioniq 6 N tak slibuje spojení futuristického designu, brutálního výkonu a sportovní DNA divize N. Po SUV Ioniq 5 N se tak chystá další elektrická bestie – tentokrát s elegantní karoserií sedanu.