Honda Rebel dopřává lidem jízdní zážitky už pěkně dlouho. Nejnovější model dostává moderní nádech a adekvátní výkon. Rebel prošel letitým vývojem a zastavil se na designu, který kombinuje ikonický vzhled s novými, moderními detaily. Styl „bobber“ se stal po světě velice populárním a v dnešní době tomu není jinak. Na tomhle stroji se bude nejeden jezdec cítit jako rebel.
Za velice rozumnou cenu pro nás Honda přichystala stroj, který nás dokáže vrátit o pár let do minulosti a zároveň umí nabídnout nevídané pohodlí. Chybičky se ovšem najdou všude. Pokud měříme více než 190 cm, budeme mít drobné obtíže s nožními opěrkami. Ani posed pro nás nebude dvakrát přirozený. Dlouhé cesty se tak mohou stát nepříliš záviděnou situací. Všechno se dá sice poupravit, ale přeci jen, po koupi chceme hned jezdit, ne objíždět servisy. Pro ostatní je ovšem Rebel dokonalý stroj.
Drsný vzhled
Design je kapitola, ke které výrobci přistoupili opravdu zodpovědně. Hlavní iniciativu převzal rám. Masivní a robustní, který svými tvary udává rytmus celému stroji. Většinou je filozofie firem spíše opačná. Rám bývá schovaný pod komponenty, které jsou dokonale vyšperkované. Snaha o originalitu je zřejmá, a to se počítá.
Hlavním posunem je LED světlomet, který dostal zbrusu nový design. 4 diody působí až futuristicky. LED technologii nově využívají i ukazatelé směru. Rychlost nově čteme z minimalistického tachometru s LCD displejem a modrým podsvícením. Zapalovaní zaujalo klasické místo z boku. Rebel se může rovněž pyšnit skvělým brzdným systémem. Ten je hydraulický s kotouči.
Výška sedla je krásně nízko (0,69 m) a rovnováha tak říká motorce „pane“. Přestože Rebel působí velice neohrabaně a mohutně, váží „pouze“ 190 kg. Váha je to pěkný, ale podobné stroje dosahují i daleko vyšších hodnot.
Ucházející výkon
Kapalinou chlazený motor DOHC o objemu 471 cc dokáže vydat za 34 kW výkonu. Ani krouticí moment není zanedbatelný. 43,3 Nm je dostačující číslo. Převodovka se 6 stupni nám dopřává opravdovou volnost. Kapacita nádrže se vyšplhala na 11,2 l a spotřeba na 3,8 l na 100 km. I přes ceny benzínu naše peněženka tolik nezapláče.
Cena byla stanovena na 165 000 korun. To není málo peněz, ale ani se nejedná o předražený stroj. Pokud to myslíme s ježděním vážně, Honda Rebel nám zajistí ideálního průvodce do našich začátků. Motorka je to spolehlivá a krásná.