Více
    15.5 C
    Czech
    Středa, 25 května, 2022

    Historie, na kterou mohou být Češi pyšní. Jawa Pérák 350 jen tak nezanikne

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Česká historie, která dostává kabát v Indii. Legendární „Pérák“ je stylový motocykl, na kterém se tajně pracovalo už za války. Jawa jako jedna z nejslavnějších motocyklových značek světa spatřila jeho světlo v roce 1929. Od té doby ji nezastavil ani totalitní režim. Přestože některé kousky v dnešní době příliš nezáří, legendy jako Jawa 350 CL Pérák přežijí. 

    Ing. František Janeček založil v Praze roku 1929 firmu, o jejíž budoucí slávě snad ani nesnil.  Před druhou světovou válkou válcovala Janečkovo společnost Jawa svět neustálými pokroky, patenty a nápady. Českou výrobou se tehdy inspiroval celý svět. Tak například rychloměr zakomponovaný v krytu se světlometem, to používala Jawa už v době, kdy v Harley-Davidson ještě nerozeznali motor od pařezu. Český národ byl zkrátka napřed. V roce 1956 navíc Jawa rozjela výrobu tzv. „Kývačky.“ Legendární stroj s kyvnou zadní vidlicí. 

    Design Péráku 

    Nový Pérák navazuje na historický design. Dnes bychom tento typ motorek označili jako cruisery. Rám se svažuje k zadnímu tlustému kolu, sedák pro jednoho, velká nádrž a vyšší řídítka. Blatníky náramně připomínají předválečný design. Matná barva a logo Jawa se třemi pruhy. Od prvního pohledu vypadá Pérák naprosto skvostně a přímo vybízí k jízdě. 

    Posed je velice pohodlný. Nohy přesahují lehce dopředu, sedlo je relativně nízko, pouhých 0,75 m nad zemí. Díky nízkému těžišti a váze 185 kg, které se kumuluje převážně v sedlové a motorové části, je motorka perfektně ovladatelná. Tlusté, 17palcové kolo vzadu a 18palcové vepředu disponují stylovým výpletem, bez kterého by to nebylo ono. Jízda je velice uvolněná i díky odpružení. Zadní centrální tlumič odvádí svou práci precizně. 

    Motor 350

    Motor nepatří mezi nejsilnější kousky, ale pro tento typ motocyklu stačí. Jednoválcový čtyřtakt chlazený kapalinou o objemu 334 cc. K dispozici nabízí 22,5 kW výkonu při 7500 otáčkách. Krouticí moment 32,7 Nm při 5500 otáčkách. Tahle čísla znějí značně pozitivně. Výkon u tohoto motocyklu ovšem není využitý pro dosažená vyšší rychlosti, ale k dosažení lepšího zátahu. I tak se ale na Péráku povozíme pěkně zostra. 

    K mání je Jawa 350 CL Pérák za necelých 170 000 korun. Taková cena směle konkuruje světovým značkám jako je třeba Royal Enfield a její model Meteor ale i Classic 350. Výběr už je pouze na nás.  

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    3 KOMENTÁŘE

    1. Spis ostuda ze uz neumej vyrobit tady motorku a dovazej z indie at tahne s tim jawa doprdeli a konecne vytvori neco pouzitelnyho a tady posledny dobry byla 634 ostatni je uz jen zoufalstvi jako tahle

      • Kámo, podle tvojí češtiny je ten Pérák víc náš, než ty. Nezlob se, ale je to fakt humus.

    Comments are closed.