Více
    16.5 C
    Czech
    Sobota 19. července 2025

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší život spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Řidiči tak dostanou kombinaci silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

    Hyundai Ioniq 9 je tady a dokáže překvapit nejen výbavou 

    Obrovský dojezd, tichý provoz a výborné jízdní vlastnosti – nový Hyundai Ioniq 9 má všechny předpoklady stát se špičkou mezi elektrickými SUV s třemi řadami sedadel. Navíc nikomu nebude vadit, že se do tohoto vozu nelije benzín. Elektřina všem vytře zrak. 

    Ducati Monster. Stroj jen pro odvážné jezdce

    Nejnovější verze modelu Monster v sobě skrývá vše, co název reprezentuje. Šílené množství koní, nebezpečný vzhled a čistý adrenalin. Přes jasný a moderní vzhled si výrobci došli pro inspiraci až do roku 1993. Výsledek se tak představil jako nadupaná mašina se sportovním motorem, kterou se ovšem nemusíme bát vyvézt na silnici. Tam se dokáže Monster solidně vyřádit.

    Reklama

    Jak jsme si již řekli, inspirací novému Monsteru byla verze z roku 1993. Výrobci tak chtěli podchytit převážně podstatu stroje, která se týká jak motoru, tak designu. Chtěli vytvořit nebezpečnou motorku, která je zároveň naprosto jednoduchá a předvídatelná. Použití lehčích materiálů nám snižuje hmotnost o nezanedbatelnou porci kilogramů. Do rukou se nám tedy dostává zbrusu nový lehký motocykl, který si nechal poradit od starších verzí a nabízí jezdci čistou radost z jízdy. Nic složitého v Monsteru nehledejme. 

    Design

    Díky DNA z roku 1993 neobsahuje Monster nic zbytečného. Silný motor, sedlo, vysoko posazenou nádrž a pohodlná řídítka. Výrobci nechali vyniknout rámu z hliníkové slitiny, který snižuje celkovou hmotnost o 18 kg oproti předešlé verzi. Celkově tedy Ducati váží 166 kg. To je na motorku podobných hodnot opravdu málo. Díky tomu je ovšem Monster neskutečně hbitý. O brždění se starají Brembo a Bosch. Poloplovoucí kotouče 320 mm a zadní kotouč 245 mm odvádějí dokonalou práci. 

    Rozvor se vyšplhal na 1,47 m a výška sedla na 0,82 m. Díky tomu si na motorku můžeme pěkně lehnout a pozice bude velice pohodlná. Nohy se nám nekroutí, stupačky jsou na ideální pozici a všechno dohromady zajišťuje jezdci neuvěřitelnou svobodu při práci s těžištěm a vlastní váhou. Ocenit musíme i krásná paprsková kola o rozměru 17 palců. Nejen díky nim ale i pneumatikám Pirelli Diablo Rosso III a centralizovanému těžišti se Monster na vozovce chová tak, jak chceme. I do ostrých zatáček si můžeme dovolit trochu přidržet ruku na plynu. 

    Motor a cena 

    Srdcem modelu Monster je kapalinou chlazený dvouválec V2-90 o objemu 937 cc. Vyprodukuje nám výkon 82 kW, takže nějakých 111 koňských sil. Krouticí moment se vyšplhal na 93 Nm při 6500 otáčkách. Objem nádrže se drží na hodnotě 14 l. 

    Cenově se Ducati Monster pohybuje kolem 294 00 korun. To je za mašinu těchto kvalit a sil dokonalá nabídka. Nezbývá než nasednout a užít si čistý adrenalin. Ten má Monster v DNA. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší život spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Řidiči tak dostanou kombinaci silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

    Hyundai Ioniq 9 je tady a dokáže překvapit nejen výbavou 

    Obrovský dojezd, tichý provoz a výborné jízdní vlastnosti – nový Hyundai Ioniq 9 má všechny předpoklady stát se špičkou mezi elektrickými SUV s třemi řadami sedadel. Navíc nikomu nebude vadit, že se do tohoto vozu nelije benzín. Elektřina všem vytře zrak. 

    Ford Bronco se dostal do Číny. Na čistý benzín ale zapomeňme 

    Zatímco v USA se Ford Bronco stále drží klasických spalovacích motorů, v Číně přichází zásadní proměna – modelová řada Bronco se zde rozšiřuje o plně elektrickou a plug-in hybridní verzi. Nový přírůstek nese označení Bronco New Energy a přináší nejen výrazně odlišnou techniku, ale i modernější pojetí legendárního jména.

    Škoda představila nový užitkový elektromobil Enyaq Cargo

    Automobilka Škoda představila novou komerční verzi svého plně elektrického SUV s názvem Enyaq Cargo, která je od základu navržena jako lehké užitkové vozidlo (LCV). Model je oficiálně registrován u britského úřadu DVSA (Driver and Vehicle Standards Agency) a vznikl jako součást zakázky od společnosti National Grid Energy Distribution (NGED).

    Audi A6 Avant spojuje komfort, výkon i prostor pro aktivní život

    Nové Audi A6 Avant osloví ty, kdo chtějí elegantní kombi pro každý den, ale s technikou na úrovni. Sdílí základ s menší A5, ale narostlo do všech směrů. Větší rozměry znamenají lepší proporce a víc místa uvnitř. A6 zůstává u osvědčených spalovacích motorů, které posiluje chytrý mild-hybridní systém MHEV plus.

    KGM Musso Grand spojuje komfort SUV s praktičností pick-upu

    KGM Musso Grand vypadá jako klasický pracovní pick-up. Ve skutečnosti zvládne víc. Pod dlouhou karoserií ukrývá pohodlný interiér, schopný pohon všech kol a užitečné detaily, které ocení každý, kdo střídá silnici a terén.

    BMW M2 dostane legální Track Package pro silniční provoz

    Oficiální teasery ukazují zamaskované kupé se sportovními úpravami a výrazným zadním křídlem. Přichází nejostřejší verze M2 všech dob. Na silnici může, motor ale nabídne abnormální porci koní. 

    Audi A5 Limuzína kombinuje naftu, hybrid a digitální kokpit

    Audi změnilo název, zachovalo styl a přidalo techniku. Z někdejší A4 Limuzíny se stala A5, i když ve skutečnosti jde o praktický liftback. Nová generace sází na kombinaci dieselu, mild-hybridu a pohonu všech kol.

    Nissan možná začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Mohou za to cla 

    Podle nedávných zpráv japonský Nissan zvažuje, že ve své továrně v Canton, Mississippi, začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Tato výrobní kapacita je v současnosti ne zcela vytížená, a spolupráce s Hondou by mohla přinést výhody oběma automobilkám, které čelí rostoucímu tlaku amerických cel na dovoz japonských vozů.

    Volkswagen Amarok PanAmericana má výkon, výdrž i respekt k tradici

    Druhá generace pick-upu Amarok se postavila na rám Fordu Ranger, ale zůstala věrná stylu Volkswagenu. Design přídě, interiér a výbava působí sebevědomě. Verze PanAmericana cílí na zákazníky, kteří chtějí terénní schopnosti i pohodlí na silnici.

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší život spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Řidiči tak dostanou kombinaci silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

    Hyundai Ioniq 9 je tady a dokáže překvapit nejen výbavou 

    Obrovský dojezd, tichý provoz a výborné jízdní vlastnosti – nový Hyundai Ioniq 9 má všechny předpoklady stát se špičkou mezi elektrickými SUV s třemi řadami sedadel. Navíc nikomu nebude vadit, že se do tohoto vozu nelije benzín. Elektřina všem vytře zrak. 

    Ford Bronco se dostal do Číny. Na čistý benzín ale zapomeňme 

    Zatímco v USA se Ford Bronco stále drží klasických spalovacích motorů, v Číně přichází zásadní proměna – modelová řada Bronco se zde rozšiřuje o plně elektrickou a plug-in hybridní verzi. Nový přírůstek nese označení Bronco New Energy a přináší nejen výrazně odlišnou techniku, ale i modernější pojetí legendárního jména.

    Škoda představila nový užitkový elektromobil Enyaq Cargo

    Automobilka Škoda představila novou komerční verzi svého plně elektrického SUV s názvem Enyaq Cargo, která je od základu navržena jako lehké užitkové vozidlo (LCV). Model je oficiálně registrován u britského úřadu DVSA (Driver and Vehicle Standards Agency) a vznikl jako součást zakázky od společnosti National Grid Energy Distribution (NGED).

    Audi A6 Avant spojuje komfort, výkon i prostor pro aktivní život

    Nové Audi A6 Avant osloví ty, kdo chtějí elegantní kombi pro každý den, ale s technikou na úrovni. Sdílí základ s menší A5, ale narostlo do všech směrů. Větší rozměry znamenají lepší proporce a víc místa uvnitř. A6 zůstává u osvědčených spalovacích motorů, které posiluje chytrý mild-hybridní systém MHEV plus.

    KGM Musso Grand spojuje komfort SUV s praktičností pick-upu

    KGM Musso Grand vypadá jako klasický pracovní pick-up. Ve skutečnosti zvládne víc. Pod dlouhou karoserií ukrývá pohodlný interiér, schopný pohon všech kol a užitečné detaily, které ocení každý, kdo střídá silnici a terén.

    BMW M2 dostane legální Track Package pro silniční provoz

    Oficiální teasery ukazují zamaskované kupé se sportovními úpravami a výrazným zadním křídlem. Přichází nejostřejší verze M2 všech dob. Na silnici může, motor ale nabídne abnormální porci koní. 

    Audi A5 Limuzína kombinuje naftu, hybrid a digitální kokpit

    Audi změnilo název, zachovalo styl a přidalo techniku. Z někdejší A4 Limuzíny se stala A5, i když ve skutečnosti jde o praktický liftback. Nová generace sází na kombinaci dieselu, mild-hybridu a pohonu všech kol.

    Nissan možná začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Mohou za to cla 

    Podle nedávných zpráv japonský Nissan zvažuje, že ve své továrně v Canton, Mississippi, začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Tato výrobní kapacita je v současnosti ne zcela vytížená, a spolupráce s Hondou by mohla přinést výhody oběma automobilkám, které čelí rostoucímu tlaku amerických cel na dovoz japonských vozů.

    Volkswagen Amarok PanAmericana má výkon, výdrž i respekt k tradici

    Druhá generace pick-upu Amarok se postavila na rám Fordu Ranger, ale zůstala věrná stylu Volkswagenu. Design přídě, interiér a výbava působí sebevědomě. Verze PanAmericana cílí na zákazníky, kteří chtějí terénní schopnosti i pohodlí na silnici.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama