Více
    4.1 C
    Czech
    Pátek 29. března 2024

    Ducati Monster. Stroj jen pro odvážné jezdce

    Nejnovější verze modelu Monster v sobě skrývá vše, co název reprezentuje. Šílené množství koní, nebezpečný vzhled a čistý adrenalin. Přes jasný a moderní vzhled si výrobci došli pro inspiraci až do roku 1993. Výsledek se tak představil jako nadupaná mašina se sportovním motorem, kterou se ovšem nemusíme bát vyvézt na silnici. Tam se dokáže Monster solidně vyřádit.

    Jak jsme si již řekli, inspirací novému Monsteru byla verze z roku 1993. Výrobci tak chtěli podchytit převážně podstatu stroje, která se týká jak motoru, tak designu. Chtěli vytvořit nebezpečnou motorku, která je zároveň naprosto jednoduchá a předvídatelná. Použití lehčích materiálů nám snižuje hmotnost o nezanedbatelnou porci kilogramů. Do rukou se nám tedy dostává zbrusu nový lehký motocykl, který si nechal poradit od starších verzí a nabízí jezdci čistou radost z jízdy. Nic složitého v Monsteru nehledejme. 

    Design

    Díky DNA z roku 1993 neobsahuje Monster nic zbytečného. Silný motor, sedlo, vysoko posazenou nádrž a pohodlná řídítka. Výrobci nechali vyniknout rámu z hliníkové slitiny, který snižuje celkovou hmotnost o 18 kg oproti předešlé verzi. Celkově tedy Ducati váží 166 kg. To je na motorku podobných hodnot opravdu málo. Díky tomu je ovšem Monster neskutečně hbitý. O brždění se starají Brembo a Bosch. Poloplovoucí kotouče 320 mm a zadní kotouč 245 mm odvádějí dokonalou práci. 

    Rozvor se vyšplhal na 1,47 m a výška sedla na 0,82 m. Díky tomu si na motorku můžeme pěkně lehnout a pozice bude velice pohodlná. Nohy se nám nekroutí, stupačky jsou na ideální pozici a všechno dohromady zajišťuje jezdci neuvěřitelnou svobodu při práci s těžištěm a vlastní váhou. Ocenit musíme i krásná paprsková kola o rozměru 17 palců. Nejen díky nim ale i pneumatikám Pirelli Diablo Rosso III a centralizovanému těžišti se Monster na vozovce chová tak, jak chceme. I do ostrých zatáček si můžeme dovolit trochu přidržet ruku na plynu. 

    Motor a cena 

    Srdcem modelu Monster je kapalinou chlazený dvouválec V2-90 o objemu 937 cc. Vyprodukuje nám výkon 82 kW, takže nějakých 111 koňských sil. Krouticí moment se vyšplhal na 93 Nm při 6500 otáčkách. Objem nádrže se drží na hodnotě 14 l. 

    Cenově se Ducati Monster pohybuje kolem 294 00 korun. To je za mašinu těchto kvalit a sil dokonalá nabídka. Nezbývá než nasednout a užít si čistý adrenalin. Ten má Monster v DNA. 

    Sledujte nás na sítích

    Suzuki GSX-S1000 GX. Mašina, která zavaří každému terénu 

    Konečně jsme se dočkali. Suzuki se pyšní modelem GSX-S1000 GX pro rok 2024. Jedná se o motorku typu Adventure. Na dlouhé cesty je tento stroj naprosto ideální. Výrobci se zaměřili na pohodlí, praktičnost a převážně technologie. Do terénu i mimo něj, model GSX-S1000 GX je tím pravým společníkem. Přestože se jeho pořízení prodraží, investice se nám vrátí, a to mnohonásobně. 

    Novinka z linky BMW. Toto je model Vision Neue Klasse X

    Naprosto ojedinělý přírůstek si připočítává automobilka BMW. Lidem ukázala model Vision Neue Klasse X, který bere dech. Je vcelku jasné, že se jedná o čistě elektrický automobil. Zásadním způsobem se ale výrobci zaměřili na design a požitek z jízdy. Přesně na to chtějí nalákat budoucí potenciální zájemce. Na své si ale přijdou i ti, kterým není jedno životní prostředí. 

    Nový model Peugeot 2008 skutečně bere dech  

    Automobilka Peugeot představila model, který skvěle doplňuje řady ve flotile značky Peugeot. Model 2008 přináší mnoho nového. Pod kapotou se mohu objevit až 3 varianty motorizací, praktičnost potěší i ty nejnáročnější, výkon zvládne téměř všechny výzvy. Kde ovšem firma skutečně předběhla očekávání, je cena. Novinka nás totiž nevyjde na abnormální peníze. 

    Sportovní vůz, který se nebojí elektřiny. To je model ID.4 GTX

    Automobilka VW má v arsenálu pravděpodobně nejrozsáhlejší flotilu elektrických vozů na trhu. Jedním z nejvíce výrazných je ID.4 GTX. Tohle malé SUV nás okouzlí už na první pohled. Od svého předchůdce ID.4 se liší převážně sportovně laděným vzhledem. Zde se ovšem VW nezastavil. Pod kapotou na nás čeká pořádná porce koní, která v kombinaci s AWD umí proměnit jízdu v zážitek. 

    Přijel nový elektrický model značky Škoda. Jmenuje se Epiq 

    Škoda nás dlouho napínala. Konečně ale víme, co se ukrývalo pod tajemným černým závojem. Jde o model Škoda Epiq. Po všech stránkách jde o přelomový vůz. Nejenže se škoda předvedla v oblasti vzhledu, dokonce se ale jedná o model, který má být ze své podstaty dostupný. Automobilka tedy vyrukovala s cenou, která možná mnoho překvapí. Na trhu způsobí poprask. 

    Suzuki GSX-S1000 GX. Mašina, která zavaří každému terénu 

    Konečně jsme se dočkali. Suzuki se pyšní modelem GSX-S1000 GX pro rok 2024. Jedná se o motorku typu Adventure. Na dlouhé cesty je tento stroj naprosto ideální. Výrobci se zaměřili na pohodlí, praktičnost a převážně technologie. Do terénu i mimo něj, model GSX-S1000 GX je tím pravým společníkem. Přestože se jeho pořízení prodraží, investice se nám vrátí, a to mnohonásobně. 

    Novinka z linky BMW. Toto je model Vision Neue Klasse X

    Naprosto ojedinělý přírůstek si připočítává automobilka BMW. Lidem ukázala model Vision Neue Klasse X, který bere dech. Je vcelku jasné, že se jedná o čistě elektrický automobil. Zásadním způsobem se ale výrobci zaměřili na design a požitek z jízdy. Přesně na to chtějí nalákat budoucí potenciální zájemce. Na své si ale přijdou i ti, kterým není jedno životní prostředí. 

    Nový model Peugeot 2008 skutečně bere dech  

    Automobilka Peugeot představila model, který skvěle doplňuje řady ve flotile značky Peugeot. Model 2008 přináší mnoho nového. Pod kapotou se mohu objevit až 3 varianty motorizací, praktičnost potěší i ty nejnáročnější, výkon zvládne téměř všechny výzvy. Kde ovšem firma skutečně předběhla očekávání, je cena. Novinka nás totiž nevyjde na abnormální peníze. 

    Sportovní vůz, který se nebojí elektřiny. To je model ID.4 GTX

    Automobilka VW má v arsenálu pravděpodobně nejrozsáhlejší flotilu elektrických vozů na trhu. Jedním z nejvíce výrazných je ID.4 GTX. Tohle malé SUV nás okouzlí už na první pohled. Od svého předchůdce ID.4 se liší převážně sportovně laděným vzhledem. Zde se ovšem VW nezastavil. Pod kapotou na nás čeká pořádná porce koní, která v kombinaci s AWD umí proměnit jízdu v zážitek. 

    Přijel nový elektrický model značky Škoda. Jmenuje se Epiq 

    Škoda nás dlouho napínala. Konečně ale víme, co se ukrývalo pod tajemným černým závojem. Jde o model Škoda Epiq. Po všech stránkách jde o přelomový vůz. Nejenže se škoda předvedla v oblasti vzhledu, dokonce se ale jedná o model, který má být ze své podstaty dostupný. Automobilka tedy vyrukovala s cenou, která možná mnoho překvapí. Na trhu způsobí poprask.