Více
    3.7 C
    Czech
    Sobota 15. března 2025

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Ducati Monster. Stroj jen pro odvážné jezdce

    Nejnovější verze modelu Monster v sobě skrývá vše, co název reprezentuje. Šílené množství koní, nebezpečný vzhled a čistý adrenalin. Přes jasný a moderní vzhled si výrobci došli pro inspiraci až do roku 1993. Výsledek se tak představil jako nadupaná mašina se sportovním motorem, kterou se ovšem nemusíme bát vyvézt na silnici. Tam se dokáže Monster solidně vyřádit.

    Reklama

    Jak jsme si již řekli, inspirací novému Monsteru byla verze z roku 1993. Výrobci tak chtěli podchytit převážně podstatu stroje, která se týká jak motoru, tak designu. Chtěli vytvořit nebezpečnou motorku, která je zároveň naprosto jednoduchá a předvídatelná. Použití lehčích materiálů nám snižuje hmotnost o nezanedbatelnou porci kilogramů. Do rukou se nám tedy dostává zbrusu nový lehký motocykl, který si nechal poradit od starších verzí a nabízí jezdci čistou radost z jízdy. Nic složitého v Monsteru nehledejme. 

    Design

    Díky DNA z roku 1993 neobsahuje Monster nic zbytečného. Silný motor, sedlo, vysoko posazenou nádrž a pohodlná řídítka. Výrobci nechali vyniknout rámu z hliníkové slitiny, který snižuje celkovou hmotnost o 18 kg oproti předešlé verzi. Celkově tedy Ducati váží 166 kg. To je na motorku podobných hodnot opravdu málo. Díky tomu je ovšem Monster neskutečně hbitý. O brždění se starají Brembo a Bosch. Poloplovoucí kotouče 320 mm a zadní kotouč 245 mm odvádějí dokonalou práci. 

    Rozvor se vyšplhal na 1,47 m a výška sedla na 0,82 m. Díky tomu si na motorku můžeme pěkně lehnout a pozice bude velice pohodlná. Nohy se nám nekroutí, stupačky jsou na ideální pozici a všechno dohromady zajišťuje jezdci neuvěřitelnou svobodu při práci s těžištěm a vlastní váhou. Ocenit musíme i krásná paprsková kola o rozměru 17 palců. Nejen díky nim ale i pneumatikám Pirelli Diablo Rosso III a centralizovanému těžišti se Monster na vozovce chová tak, jak chceme. I do ostrých zatáček si můžeme dovolit trochu přidržet ruku na plynu. 

    Motor a cena 

    Srdcem modelu Monster je kapalinou chlazený dvouválec V2-90 o objemu 937 cc. Vyprodukuje nám výkon 82 kW, takže nějakých 111 koňských sil. Krouticí moment se vyšplhal na 93 Nm při 6500 otáčkách. Objem nádrže se drží na hodnotě 14 l. 

    Cenově se Ducati Monster pohybuje kolem 294 00 korun. To je za mašinu těchto kvalit a sil dokonalá nabídka. Nezbývá než nasednout a užít si čistý adrenalin. Ten má Monster v DNA. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama