Více
    18.8 C
    Czech
    Čtvrtek, 6 října, 2022

    BMW i3, legenda elektrické energie

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Plně elektrické vozítko, kterému veřejnost přisuzuje nevídanou vážnost. Tohle BMW patří k průkopníkům elektrického pohonu v Evropě. Svou drobnou stavbou se hodí převážně do měst. BMW si navíc dalo záležet na tom, abychom i3 vždy bezpečně poznali. Design je tedy odvážnější, než na jaký jsme byli u této firmy doposud zvyklí. 

    Přestože se dnes trh s elektromobily rozjel naplno, BMW i3 stále drží laťku nahoře svou cenou. Za podobné peníze seženeme elektrické matadory od Škody nebo VW, a to se bavíme o SUV. BMW zkrátka ví, jak se ocenit. Přeci jen, Němci byli jedni z prvních, kteří se začali o elektřinu zajímat ve velkém a vložili mnoho peněz do výzkumu. Má i dnes, po mnoha letech, BMW i3 lidem co nabídnout? Pojďme se na tento drobný hatchback podívat zblízka. 

    Design 

    Vzhled tohoto modelu prodává a rozhodně nás pokaždé upoutá. Přestože jde o malé auto, překypuje detaily a odvážnými křivkami. Předek si drží podpis společnosti BMW ve smyslu rozvržení grilu. Pověstné ledvinky sice neskrývají mřížku, protože není co chladit, ale i tak nádherně dokreslují DNA BMW. Nárazník se drží čtvercového tvaru a i3 tak působí vcelku robustně i přes svůj malý vzrůst. 

    Z boku vynikají kola v jednoduchém stylu. Velikost od 19 palců do 20 palců. Linie se přes celý profil sbíhají až do zadní části a je patrné, že zadní sedadla nebudou disponovat takovým prostorem, abychom vydrželi cestu alespoň za okraj našeho města. Samozřejmě to s prostorem není tak zlé, pokud ale chceme cestovat pohodlněji a jsme větší lidé, budeme muset uvažovat nad jiným modelem. 

    Interiér naprosto vystihuje smysl pro detail a disciplínu německé společnosti BMW. Palubní deska s dřevěným dekorem tvoří krásný podklad obrazovce infotainmentu. Zachována byla i fyzická tlačítka a přibila 3 držátka na pití. To je do města a ranní cesty do kavárny nepostradatelný pomocník. 

    Motor a výkon 

    Elektrický motor dokáže vyprodukovat výkon až 170 koní, což je na městské auto opravdu mimořádný výsledek. Dojezdem zůstává i3 na 300 km. To je vcelku adekvátní.  Zrychlení 7,3 s bychom od elektřiny čekali.

    Verdikt 

    Velice schopný malý automobil, který pořídíme v základu za 1,05 milionu korun. To už je celkem hodně peněz ta takto drobný vůz. Mnoho lidí ovšem věří, že i3 nemá konkurenci. 

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    VYBRALI JSME PRO VÁS