Plně elektrické vozítko, kterému veřejnost přisuzuje nevídanou vážnost. Tohle BMW patří k průkopníkům elektrického pohonu v Evropě. Svou drobnou stavbou se hodí převážně do měst. BMW si navíc dalo záležet na tom, abychom i3 vždy bezpečně poznali. Design je tedy odvážnější, než na jaký jsme byli u této firmy doposud zvyklí.
Přestože se dnes trh s elektromobily rozjel naplno, BMW i3 stále drží laťku nahoře svou cenou. Za podobné peníze seženeme elektrické matadory od Škody nebo VW, a to se bavíme o SUV. BMW zkrátka ví, jak se ocenit. Přeci jen, Němci byli jedni z prvních, kteří se začali o elektřinu zajímat ve velkém a vložili mnoho peněz do výzkumu. Má i dnes, po mnoha letech, BMW i3 lidem co nabídnout? Pojďme se na tento drobný hatchback podívat zblízka.
Celkem se jedná o 18 kusů. Své využití najdou v mnichovské autopůjčovně. BMW se tímto krokem definitivně rozloučilo s modelem i3https://t.co/wZmkPZEXbk#elektromobil #BMW #BMWi3 #BMWi3S @BMWCZ
— fDrive.cz (@fDrivecz) August 8, 2022
Design
Vzhled tohoto modelu prodává a rozhodně nás pokaždé upoutá. Přestože jde o malé auto, překypuje detaily a odvážnými křivkami. Předek si drží podpis společnosti BMW ve smyslu rozvržení grilu. Pověstné ledvinky sice neskrývají mřížku, protože není co chladit, ale i tak nádherně dokreslují DNA BMW. Nárazník se drží čtvercového tvaru a i3 tak působí vcelku robustně i přes svůj malý vzrůst.
Z boku vynikají kola v jednoduchém stylu. Velikost od 19 palců do 20 palců. Linie se přes celý profil sbíhají až do zadní části a je patrné, že zadní sedadla nebudou disponovat takovým prostorem, abychom vydrželi cestu alespoň za okraj našeho města. Samozřejmě to s prostorem není tak zlé, pokud ale chceme cestovat pohodlněji a jsme větší lidé, budeme muset uvažovat nad jiným modelem.
Interiér naprosto vystihuje smysl pro detail a disciplínu německé společnosti BMW. Palubní deska s dřevěným dekorem tvoří krásný podklad obrazovce infotainmentu. Zachována byla i fyzická tlačítka a přibila 3 držátka na pití. To je do města a ranní cesty do kavárny nepostradatelný pomocník.
Motor a výkon
Elektrický motor dokáže vyprodukovat výkon až 170 koní, což je na městské auto opravdu mimořádný výsledek. Dojezdem zůstává i3 na 300 km. To je vcelku adekvátní. Zrychlení 7,3 s bychom od elektřiny čekali.
Verdikt
Velice schopný malý automobil, který pořídíme v základu za 1,05 milionu korun. To už je celkem hodně peněz ta takto drobný vůz. Mnoho lidí ovšem věří, že i3 nemá konkurenci.