Německá firma s názvem Alpina, to je lídr na poli přestaveb tradičních automobilů. I naposledy si vzala do parády BMW. Řadu 8 si upravila do podoby B8 Gran Coupe. Nádherný design, lepší motor, příznivější cena. Zkrátka přesně to, co se od Alpiny očekávalo.
Společnost se sídlem v bavorském městečku Buchloe, kde žije pouhých 13 tisíc obyvatel, cílí na působivé přestavby německých vozidel už od roku 1965. Inspiraci hledá Alpina výhradně u konkurenčního BMW. A jinak tomu nebylo ani tentokrát.
B8. Tak zní název novinky od firmy Alpina. Plán byl jednoduchý: vzít BMW M850i a přikrášlit si ho do své vlastní podoby. Němci se ale nezaměřovali jen na stránku designu. Velkou obměnou prošel také motor.
Čtyřdveřová menší limuzína dostala nový lak v barvě zelené metalízy, vylepšené brzy nebo oválné krytky konců výfuku. Navíc přebarvila i spoiler, nasadila na auto velká 21palcová kola či přepracovala příď do stylu značky Alpina.
Vnitřek? To je také skvost. Kožený volant s logem automobilky, osvětlené prahy, dřevěné doplňky a obložení. Nechybí samozřejmě ani prošívané vyhřívané sedačky, panoramatické střešní okno, kožené čalounění stropu nebo dokonalý audio-systém.
Z 530 na 620
Kromě tradičního vnějšku, jehož proměna je patrná na první pohled, se ale Alpina hodně věnovala také motoru. Možná až nezvykle. Dalo by se říct, že tady nezůstal kámen na kameni, a že Němci udělali opravdu velký kus práce.
B8čku požene 4,4 litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec. Řečeno čísly – 620 koňských sil. Před samotnou úpravou se tato hodnota pohybovala na hranici „jen“ 530 koní. Alpina si dala záležet i na systému chlazení, což by mělo pohonu pomoct také.
Chlazení je totiž o dost propracovanější a umožní B8 co nejvyšší točivý moment. Osmistupňová automatická převodovka, z 0 na 100 za 3,3 vteřiny, maximální rychlost až 323 km/h. Mluví se o tom, že tahle Alpina se může rovnat BMW M8 Competition.
Novinkou jsou i lepší stabilizátory, odpružení nebo variabilní posilovač řízení. Alpina si své mistrovské dílo cení na nejméně 161 tisíc eur, tedy asi 4,2 milionu korun. Což je o trochu lepší než výše zmiňovaný rival BMW M8 Competition. Za ten chtějí v Německu asi 4,5 milionu.