Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Alpina přestavěla BMW, vznikla B8čka! Má povedený design. Němci si dali práci i s motorem

    Německá firma s názvem Alpina, to je lídr na poli přestaveb tradičních automobilů. I naposledy si vzala do parády BMW. Řadu 8 si upravila do podoby B8 Gran Coupe. Nádherný design, lepší motor, příznivější cena. Zkrátka přesně to, co se od Alpiny očekávalo.

    Společnost se sídlem v bavorském městečku Buchloe, kde žije pouhých 13 tisíc obyvatel, cílí na působivé přestavby německých vozidel už od roku 1965. Inspiraci hledá Alpina výhradně u konkurenčního BMW. A jinak tomu nebylo ani tentokrát.

    B8. Tak zní název novinky od firmy Alpina. Plán byl jednoduchý: vzít BMW M850i a přikrášlit si ho do své vlastní podoby. Němci se ale nezaměřovali jen na stránku designu. Velkou obměnou prošel také motor.

    Čtyřdveřová menší limuzína dostala nový lak v barvě zelené metalízy, vylepšené brzy nebo oválné krytky konců výfuku. Navíc přebarvila i spoiler, nasadila na auto velká 21palcová kola či přepracovala příď do stylu značky Alpina.

    Vnitřek? To je také skvost. Kožený volant s logem automobilky, osvětlené prahy, dřevěné doplňky a obložení. Nechybí samozřejmě ani prošívané vyhřívané sedačky, panoramatické střešní okno, kožené čalounění stropu nebo dokonalý audio-systém.

    Z 530 na 620

    Kromě tradičního vnějšku, jehož proměna je patrná na první pohled, se ale Alpina hodně věnovala také motoru. Možná až nezvykle. Dalo by se říct, že tady nezůstal kámen na kameni, a že Němci udělali opravdu velký kus práce.

    B8čku požene 4,4 litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec. Řečeno čísly – 620 koňských sil. Před samotnou úpravou se tato hodnota pohybovala na hranici „jen“ 530 koní. Alpina si dala záležet i na systému chlazení, což by mělo pohonu pomoct také.

    Chlazení je totiž o dost propracovanější a umožní B8 co nejvyšší točivý moment. Osmistupňová automatická převodovka, z 0 na 100 za 3,3 vteřiny, maximální rychlost až 323 km/h. Mluví se o tom, že tahle Alpina se může rovnat BMW M8 Competition.

    Novinkou jsou i lepší stabilizátory, odpružení nebo variabilní posilovač řízení. Alpina si své mistrovské dílo cení na nejméně 161 tisíc eur, tedy asi 4,2 milionu korun. Což je o trochu lepší než výše zmiňovaný rival BMW M8 Competition. Za ten chtějí v Německu asi 4,5 milionu.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.