Pro mnoho z nás pravděpodobně zcela neprobádané médium. Realita, která se mísí s tou virtuální. Pokud máme pocit, že na něco takového nejsme připraveni, BMW nás pomyslně popostrčí kupředu. Model i Vision Dee představuje zcela nový smysl vnímání našich vozů a toho, co pro nás mohou znamenat. Pojďme se podívat na zázrak techniky, který není písní daleké budoucnosti.
Jak sama firma BMW říká, pokrok zastavit nelze a budoucnost není až tolik vzdálenou realitou. Když je řeč o realitě, už dnes máme pochopitelně možnost zažívat okouzlení z virtuální reality. BMW se ale rozhodlo posunout tuto technologii na zcela novou úroveň. Nejprve si odborníci položili otázku, co pro nás znamenala auta dříve. Tento vztah se rozhodli zprostředkovat pomoví nového modlu i Vision Dee, kde DEE stojí za spojením slov Digital Emotional Experience, tedy emoční digitální zážitky.
Pomůže reklama?
Pokud bychom se stále cítili jako Alenka v říši divů, nevěšme hlavu. BMW udělalo chytrý marketingový krok a využilo hvězdu akčních filmů Arnolda Schwarzeneggera. Tento symbol starých pořádků vysvětluje ve velice poutavém videu, co pro nás znamenala auta dříve a co od nich budeme, doufejme, očekávat i v budoucnu. Jedná se o tvrdý souboj pokroku a nesmlouvavé digitalizace se starými a zavedenými pořádky. BMW se odkazuje na doby, kdy nás náš automobil doplňoval. Více než dopravní prostředek byl pro nás přítelem, útočištěm, dějištěm nových věcí plných napětí a vášně.
Design
Tyto hodnoty se snaží výrobci prezentovat ve svém novém konceptu i Vision Dee. Pomocí virtuální reality se podle slov automobilky naplno přesuneme do světa pocitů, které jsme kdysi s našim automobilem mívali a postupně se dost možná vytratily. Sedan se silně futuristickými prvky dokáže okouzlit tím, jak skvěle reprezentuje spojení nového a starého. Na první pohled nese koncept jasné kontury modelů 80. let. Přesto maska, kola, interiér napovídají, že nic okoukaného na nás nečeká. Technologie E Ink dokáže měnit barvy karoserie podle toho, jak zrovna chceme.
Technologie
E Ink není jedinou vymožeností, kterou i Vision Dee disponuje. Automobil využívá našeho osobního avatara, který se zobrazí v bočním okně při přistoupení k vozu. Hlas vozu reaguje na okolí a je slyšet i vně kabiny. Pomocí dotykové ikony na palubní desce se přesuneme do virtuální reality.
Verdikt
Souboj generací. Asi takto bychom mohli nazvat podstatu modelu, který dozajista změní pohled na automobilový průmysl. Koncept i Vision Dee vznikl také proto, aby inspiroval rok 2025, který bude teprve přelomový. Dee zůstává označován jako milník na cestě za novou generací vozů Neue Klasse. Budoucnost bude patřit realitě. Takové, jakou si ji uděláme.