-2.7 C
Czech
Středa 24. prosince 2025
ŠkodaJe to tady! Škoda představila zbrusu nový model Superb 

Je to tady! Škoda představila zbrusu nový model Superb 

Reklama

Konečně jsme se dočkali velikého finále. Automobilka Škoda s představením modelu Superb dlouho otálela. Den D přišel. Veřejnost se může nově pokochat pohledem na klasickou limuzínu i variantu kombi. V pořadí už čtvrtá generace se vyznačuje luxusnějším designem, vyspělými technologiemi i hybridní verzí. Jak se na trhu uchytí není těžké předvídat. Superb si jede za svým. 

Pro automobilku Škoda se jedná o nebývalý úspěch. Po fantastickém představení modelu Kodiaq, na který veřejnost čekala už dost dlouho, se konečně firma rozhýbala a dodala i druhou slíbenou část celého balíčku. Superb se na značky postaví ve verzích liftback a kombi. Výrobci hodně zapracovali na designu. Tento silniční koráb nás dostane robustnějšími křivkami a luxusnějšími detaily. Výroba se blíží. Zákazníci mohou počítat, že první kusy začnou z linek sjížděn na konci listopadu letošního roku. 

Cenu zatím automobilka tají. Oficiální ceník by měl spatřit světlo světa už za týden. Všem ale musí být jasné, že tahle novinka nebude zrovna milosrdná k našim peněženkám. Podle všeho máme tu čest se špičkovým vozem, který je připravený svým vzhledem i vlastnostmi konkurovat matadorům, jako jsou Audi nebo BMW. Je tedy pravděpodobné, že si budeme muset připravit milion korun pro základ. Moudřejší ale budeme už za několik dní. Pojďme se zatím podívat na všechno, co o novém Superbu víme. 

Design 

Pohled na přední část komentuje automobilka takto: „Obě verze se vyznačují robustním designem a druhou generací Matrix-LED předních světlometů. Nová generace modelu Superb přichází s dominantní maskou chladiče, která je spolu s logem Škoda na kapotě a lištami předního nárazníku vyvedena v novém odstínu Dark Chrome.“ Luxusní maska ale není tím jediným, na co firma zákazníky láká. Zadní část dostala elegantní spoiler a mnohem více propracované dveře kufru. 

Interiér byl tím jediným, s čím se Škoda pochlubila už před několika měsíci. Těšit se tak můžeme na slíbenou 13palcovou obrazovku infotainmentu, horizontálně řešenou palubní desku a tři kulaté ovladače, které kombinují manuální i digitální ovládání. Sedadla dostala nový ergonomický tvar. Látka na jejich čalounění pochází z recyklovaných materiálů. Kožená varianta zase využívala při výrobě odpadní vodu ze zpracovávání oliv. Narostl i objem kufru. Liftback disponuje kapacitou 645 l, kombi pak 690 l. 

Motorizace 

Škála je skutečně bohatá. Benzín přichází s 1,5litorvým TSI o výkonu 150 koní a dvěma dvoulitry o výkonech 204 koní a 265 koní. Dvoulitrové diesely umí vyrobit 150 koní a 193 koní. Na závěr konečně Plug-in hybrid. Ten kombinuje elektromotor s 1,5litrový TSI. Výsledkem je 204 koní výkonu. 

Verdikt 

Škoda se opravdu předvedla. Superb dokáže zaujmout prakticky vším. Designem, technologiemi, výkonem. Nezbývá než si počkat na cenu. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama