Nový GMC Yukon Denali pro modelový rok 2025 má jasnou ambici: postavit se do řady opravdových luxusních SUV. S mohutným osmiválcem pod kapotou, možností vzduchového podvozku a agresivně laděnou výbavou má k tomu ty správné předpoklady.
Kabina Yukonu prošla výraznou změnou. Minimalismus zvítězil – pryč jsou loňské designové výstřelky, včetně tlačítkového voliče převodovky a menšího infotainmentu. Nově dominuje palubní desce obrovský 16,8palcový vertikální displej, doplněný o fyzický ovladač hlasitosti a sedm spínačů klimatizace pod obrazovkou.
Zní to jako recept na ergonomickou katastrofu, ale překvapivě to funguje. Rozhraní je přehledné, dotykové ovládání je přesné a jednotlivé widgety lze přizpůsobit podle potřeby řidiče či spolujezdce. Větší problém leží podle Car and Driver paradoxně ve fyzických ovladačích klimatizace – nízko umístěné, ploché přepínače se obtížně rozeznávají po hmatu.
Odpovídá cena?
A pak je tu samotná kvalita zpracování. Od SUV s cenou blížící se 80 000 USD, cca 1,6 milionu korun, bychom čekali víc. Měkká kůže je spíš průměrná, tvrdé plasty na spodní části palubní desky a středové konzole luxusní dojem rychle kazí. Zvláštní je i umístění ovladače posuvné loketní opěrky – nachází se totiž na stropní konzoli vedle tlačítek panoramatické střechy. Někdo v GMC hodně zaexperimentoval.
Design
Exteriérové změny jsou decentní – přepracovaná příď, nová maska chladiče a lehce upravená světla. Denali ale působí draze a sebevědomě. Chromované detaily, 20palcová kola a charakteristická mřížka chladiče dávají jasně najevo, že nejde o základní model. Yukon Denali tak cílí na zákazníky, kteří chtějí prémiové SUV bez „značkové přirážky“ Cadillacu Escalade.
Motorizace
Pod kapotou najdete standardní 6,2litrový V8 o výkonu 420 koní, spojený s desetistupňovým automatem. Výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. To je dost rychlé na vůz této velikosti, i když Ford Expedition s paketem Stealth Performance to zvládne ještě o 0,8 s rychleji.
Verdikt
GMC Yukon Denali 2025 boduje v zásadních oblastech – silný motor, komfortní jízda, tichá kabina a bohatá výbava. Vzhledem k ceně by ale interiér mohl být na vyšší úrovni a některé ergonomické detaily působí odbytě. I tak si ale tento matador najde hodně příznivců, kteří ho pořídí pro své početné rodiny.