Více
    9.1 C
    Czech
    Čtvrtek 29. února 2024

    Zemřela „Královna Nürburgringu“. Schmitzová podlehla rakovině! Bylo jí 51 let

    Velice smutné zprávy se během včerejšího dne vyrojily na sociálních sítích. Legendární německý okruh Nürburgring informoval o tom, že jeho asi vůbec nejslavnější závodnice podlehla boji s rakovinou. Němce Sabine Schmitzové bylo 51 let.

    Tenhle příběh, to je jedna pozoruhodnost za druhou. Sabine Schmitzová přišla na svět v roce 1969 do rodiny majitele hotelu ve městě Nürburg. Hotelnictví a pohostinství? Tenhle sektor jí byl od malička tak trochu předurčený. Tedy v případě, že by hotel jejího otce nestál 300 metrů od závodního okruhu.

    Po slavném Nürburgringu se Schmitzová svezla poprvé už v 5 letech a dráha ji naprosto uhranula. Sice zpětně tvrdila, že šlo o hrůzný zážitek, k závodění si ale nakonec stejně jako její dvě sestry cestu našla. Tzv. Zelené peklo během svého života obkroužila asi 30 000krát.

    Za volantem se jí dařilo na výbornou. Připsala si mnoho cenných vítězství a za volantem BMW M3 dokonce se svými týmovými kolegy dvakrát kralovala čtyřiadvacetihodinovému závodu. Milostná aféra mezi německou závodnicí a německý okruhem se táhla téměř celý její život.

    Přezdívka „Královna Nürburgringu“ jí patřila nejen kvůli 30 tisícům kol, ale také díky epizodě s taxíkem. Po okruhu totiž vozila také běžné smrtelníky, kteří si chtěli užít Severní smyčku v autě s profesionálním řidičem. Říkalo se jí „nejrychlejší taxikářka světa“.

    Majitelka firmy, moderátorka Top Gearu

    Schmitzová si udělala z hobby zaměstnání. Vlastně až doteď provádí její firma Sabine Schmitz Motorsport pokročilé školením řidičů na okruhu. Nálepka motoristické expertky vynesla Němce také účinkování v televizních pořadech. Začínala doma v Německu, pak ale přešla do Velké Británie.

    A přesněji asi do toho nejslavnějšího pořadu o autech, který kdy spatřil světlo světa – Top Gear. Už v minulosti čas od času vystupovala ve speciálních dílech a s Jeremym Clarksonem dokonce uzavřela sázku, že projede Zelené peklo v co nejrychlejším čase s dodávkou.

    Naplno se stala součástí pořadu, když se chopil otěží Chris Evans. V Top Gearu vystupovala v sériích 23-26 mezi lety 2016 až 2019. Už před 4 lety, tedy v roce 2017 ale oznámila, že bojuje se zákeřnou rakovinou.

    Boj Schmitzová prohrála 16. března 2021. Bylo jí 51 let.

    Sledujte nás na sítích

    Audi dodala model Q8. Tohle SUV nepřehlédneme 

    Konečně jsme se dočkali. Stojí před námi vůz, jehož pověst ho výrazně předchází. Audi Q8 v novém provedení dokáže učarovat skutečně všem. Na první pohled je jasné, že zde máme co dočinění s extrémně luxusním a elegantním vozem, který ovšem skrývá pod kapotou takovou porci koní, že elegance může rychle zmizet a nahradí ji brutální sportovnost. Cena není zrovna nízká. 

    Tohle všechno nabízí BMW řady 7 s označením M 

    Elegance, která se mísí se sportovním duchem řady modelů M. BMW postavilo koráb silnic, který může vyjít na skutečně veliké peníze. Pokud se podíváme do kabiny, zjistíme, že luxusem se v BMW rozhodně nešetří. Řada 7 patří mezi ty typy, které se obvykle nachází ve sbírkách bohatých lidí. Její cena je totiž skutečně vysoká. Modely M ji ale posouvají mnohem výše.

    Elektrické Porsche Macan. Vůz, který si zachoval tvář ikony 

    Automobilka Porsche se nově chlubí nejnovějším přírůstkem do své rozsáhlé rodiny. Je jím právě elektrické SUV Porsche Macan. Na první pohled je jasné, že si tento vůz zachoval sportovního ducha typického pro značku Porsche. Kombinuje v sobě ovšem mnohem více než by se mohlo zdát. S výkonem jde ruku v ruce praktičnost SUV. Mnoho lidí tak rozhodně nebude váhat. 

    A je to tady. Aston Martin ukázal nový model jménem Vantage 

    Automobilka Aston Martin se pochlubila modelem, který rozhodně budí vášně. Jedná se totiž o žihadlo, které tu nemá zatím obdoby. Ani James Bond by pravděpodobně nemohl říct křivého slova. Pod kapotou je ustájený solidní počet koní, design budí respekt, kabina připomíná spíše letecký kokpit. Cena sice není nízká, věřme ale, že plně odpovídá kvalitě. 

    Rok 2024 přinese elektrickou novinku do řad firmy Dacia 

    Model Dacia Spring už není lidem tolik neznámý. Nově ale dostane zcela novou masku a pořádnou porci pokrokových technologií. Přestože očekáváme příjezd tohoto elektrického vozu až na jaře, víme už nemálo detailů. Kromě oficiálního ceníku firma prozradila vše, co je potřeba před koupí vědět. Očekává se navíc, že Dacia Spring bude opět nejlevějším elektromobilem na trhu. 

    Audi dodala model Q8. Tohle SUV nepřehlédneme 

    Konečně jsme se dočkali. Stojí před námi vůz, jehož pověst ho výrazně předchází. Audi Q8 v novém provedení dokáže učarovat skutečně všem. Na první pohled je jasné, že zde máme co dočinění s extrémně luxusním a elegantním vozem, který ovšem skrývá pod kapotou takovou porci koní, že elegance může rychle zmizet a nahradí ji brutální sportovnost. Cena není zrovna nízká. 

    Tohle všechno nabízí BMW řady 7 s označením M 

    Elegance, která se mísí se sportovním duchem řady modelů M. BMW postavilo koráb silnic, který může vyjít na skutečně veliké peníze. Pokud se podíváme do kabiny, zjistíme, že luxusem se v BMW rozhodně nešetří. Řada 7 patří mezi ty typy, které se obvykle nachází ve sbírkách bohatých lidí. Její cena je totiž skutečně vysoká. Modely M ji ale posouvají mnohem výše.

    Elektrické Porsche Macan. Vůz, který si zachoval tvář ikony 

    Automobilka Porsche se nově chlubí nejnovějším přírůstkem do své rozsáhlé rodiny. Je jím právě elektrické SUV Porsche Macan. Na první pohled je jasné, že si tento vůz zachoval sportovního ducha typického pro značku Porsche. Kombinuje v sobě ovšem mnohem více než by se mohlo zdát. S výkonem jde ruku v ruce praktičnost SUV. Mnoho lidí tak rozhodně nebude váhat. 

    A je to tady. Aston Martin ukázal nový model jménem Vantage 

    Automobilka Aston Martin se pochlubila modelem, který rozhodně budí vášně. Jedná se totiž o žihadlo, které tu nemá zatím obdoby. Ani James Bond by pravděpodobně nemohl říct křivého slova. Pod kapotou je ustájený solidní počet koní, design budí respekt, kabina připomíná spíše letecký kokpit. Cena sice není nízká, věřme ale, že plně odpovídá kvalitě. 

    Rok 2024 přinese elektrickou novinku do řad firmy Dacia 

    Model Dacia Spring už není lidem tolik neznámý. Nově ale dostane zcela novou masku a pořádnou porci pokrokových technologií. Přestože očekáváme příjezd tohoto elektrického vozu až na jaře, víme už nemálo detailů. Kromě oficiálního ceníku firma prozradila vše, co je potřeba před koupí vědět. Očekává se navíc, že Dacia Spring bude opět nejlevějším elektromobilem na trhu.