Více
    -0.9 C
    Czech
    Sobota 28. ledna 2023

    Za hodně peněž hodně muziky. Doslova, Lexus ES 300h je koncertem na kolech

    Lexus je známý díky svým vozům, které posouvají laťku luxusu výš a výš. Jak už napovídá samotný název značky, v autě se budete cítit naprosto dokonale. A to ve všech směrech. Kromě jízdy zaujme model ES 300h také vybavením spojeným s poslechem hudby. Vyšší úroveň neseženete v tomto směru snad nikde.

    Na první pohled nádherný sedan. Pokud se kolem něj projdeme, snad abychom si radši obuli výletové boty. Tohle auto měří 5 metrů a je to znát. Co se týče prostoru, všude je ho dost. Hybridní pohon nám zajistí stabilní spotřebu a zároveň i trochu pohladí po ekologické duši. O elektřinu se naštěstí nestaráme. Tohle auto se dobíjí samo a je to tak správně. V zásadě elektřinu využijeme tam, kde je to nejlepší, převážně popojíždění ve městě nemá šanci.

    Lexus není stavěný na to, aby čistě na elektřinu lámal rekordy. Elektřina je tu od toho, aby usnadnila život spalovacímu motoru, když je to potřeba a když není zapotřebí vysokých výkonů. Pod zadními sedadly najdeme baterii, která je živená energií buďto z rekuperace nebo spalovacího motoru. Výhoda tohoto systému je i ta, že baterie není veliká a tudíž není těžká. Proto sedan váží něco kolem 1,7 tuny. Zajímavé číslo na pětimetrové auto.

    Design je luxus

    Zvenku se koukáme na opravdu nádherně zpracované auto. Zezadu by mohlo nedozíravým řidičům lehce připomínat BMW, ale zblízka uvidíme, že jde o plnokrevný Lexus. Kufr se otevírá naneštěstí pouze malým tlačítkem, které ani není uprostřed. Než ho najdeme, nákup nám asi vypadne z rukou. Předek je ovšem nepopíratelný originál. Maska předního chladiče je tak ikonická, že to ani více nejde. Nádherné mřížování a obří znak Lexusu udělají svoje.

    Kabina je opravdu kamarád na dlouhé cesty. Sedačky jsou ultra pohodlné, volant příjemný na dotek a obrazovka maximálně veliká. Když si opřeme ruku o opěrku, která je tvořena jedním velkým masivem, hned je cesta více na klid. O čem jsme se už zmínili je akustika. Uvnitř se ocitáme v našem světě, kde nás nic zvenku neruší. Najednou zapomeneme na denní vřavu na silnici a prostě si jen užíváme jízdu. Za tohle patří Lexusu veliký palec nahoru, přestože byla tahle vlastnost vykoupena nemožností sklopit zadní sedačky.

    Hybridní výkon

    Pod kapotou najdeme 2,5 litrový motor, který dokáže kombinovaně vyprodukovat až 160 kW (výstupní výkon), takže nějakých 214 koní. Krouticí moment se nám tady vyšplhal na 221 Nm. Maximálně se s tímhle autem projedeme až 180 km/h, ale stavěno bylo spíše na nižší rychlosti. Takto vysoké mu ovšem také nedělají problém.

    Kolik za Lexus ES 300h zaplatíme? Podle výbavy se cena pohybuje od 1,25 milionů Kč až do 1,6 milionů Kč. Je to hodně peněz, ale za auto, které tu s námi nějaký ten pátek bude.

    Sledujte nás na sítích

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů.