Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Yamaha vytvořila rychlý stín. Nový model MT-10 SP děsí vzhledem

    Motto nové verze: „temnota přichází.“ Přesně takhle se dá vyjádřit podstata nové MT-10 SP. Děsivě rychlá a chladně vypadající motorka. Tenhle stroj byl stvořený pro adrenalinem naplněnou jízdu. Pokud víme, co máme se silnějšími motocykly dělat, odmění nás Yamaha pořádnou porcí zábavy. Nový model se zrodil z černé barvy a filozofie dravé jízdy. 

    Jak se o nové Yamaze říká, je to temná strana Japonska. Výrobci si vyhráli nejen s motorem, ale s celkovým projevem této motorky. Fantastický výfuk, přelomové technologie a hlavně design. Ten hraje v celkovém dojmu, který na nás Yamaha udělá, tu nejzásadnější roli. Všichni sice víme, že pro většinu jezdců je nejdůležitější výkon, Japonci na to mají ovšem jiný názor. Yamaha MT-10 SP je krásně naleštěný stroj, kde vyniká každičká součástka. Nic se nemusí schovávat za kilogramy plastu. 

    Temný vzhled 

    Batman by rozhodně touto motorkou nepohrdl. Rychlá a tajemná. Stín a temnota sehrály při navrhování Yamahy důležitou část. Designéři si pohráli s kombinací studených barev, jako jsou černá, modrá a stříbrná. Tento celý koncept nabourává akorát přední vidlice Öhlins se zdvihem 43 mm, která do tmy září svou zlatou barvou.

    Přední části dominují LED světlomety ve tvaru V. Hned za nimi se do výšky tyčí řídítka v černém provedení. Sedlo sahá od země na vzdálenost 0,8 m, a tím pádem je posed lehce nakloněný dopředu, přestože se nejedná o čistě závodní motocykl. Jízda je ovšem velice pohodlná. Motorka je krásně ovladatelná, a to jednak díky hmotnosti, která není tak obří jako u jiných strojů (214 kg) a také kolům, která získala rozměr 17 palců.

    Brzdový systém vsadil na klasiku. 320 mm radiální Bremba vepředu a 220 mm disk vzadu. Technologie se rovněž posunuly kupředu. 4,2palcový TFT displej je pěkně čitelný za každého počasí. Přepínače najdeme po stranách řídítek, takže manipulace během jízdy nemůže být jednodušší a bezpečnější. 

    Motor ostrý jako břitva

    Kapalinou chlazený čtyřválec DOHC s 16 ventily a objemem 998 cc je neuvěřitelně nabitý kus poctivé práce. 164 koní a krouticí moment 112 Nm. Tahle čísla jsou sice šílená, ale zároveň skutečná. U nás by se měla motorka Yamaha MT-10 SP 2022 objevit za cenu cca 450 000 korun. Je to možná hodně peněz, ale za abnormální porci adrenalinu. 

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.