Od klasických vanů se pomalu upouští. Snad jen VW je schopen prodávat své transportéry, které si vydobyly až nebývalý respekt a jsou více a více populární. Nedávno se však vytasila automobilka Hyundai s velkoprostorovým vozem, který si ničím nezadá s klasickým designem. Je jako z jiné planety.
V březnu tohoto roku se divákům představila Hyundai Staria, která je naprosto unikátní nejen ve světě automobilových transportů a velkokapacitních kamarádů, ale obecně ve světě automobilů vůbec. To je způsobené hlavně exteriérem, který spíše připomíná seriál Hvězdná brána, než klasický vzhled aut, na který jsme zvyklí.
V Hyundai vsadili na originalitu a to se vyplatilo. Nová Staria byla představená jako multifunkční vozidlo, se spíše vesmírným vzhledem. Interiér byl prezentován jako klasický s pár futuristickými prvky. Kapacitně by se svými 11 místy nahradila obývák. Svůj debut už zažila v Austrálii, kde se prodává jako cargo minivan a už je k mání.
Pojďme k verzi Hyundai Staria Load. Klasický transportér, kam se vejde při stěhování nejedna krabice. K mání je zatím dvousedadlová varianta a rovněž pětisedadlová, která ovšem logicky trochu zkrátí úložný prostor, který je v největší verzi až 4 930 l. Load si zatím můžeme pořídit jen ve dvou barvách. Krémově bílá a stříbrná. Bílá se ke stěhovacímu vozu hodí víc. Stříbrná zase krásně sedne k rodinnému cestování.
Jak to vypadá s výkonem?
Výkonem na tom Hyundai není zle, ale přeci jen třeba takový transportér od VW je výrazně silnější, přestože by měl plnit stejný účel. Staria nám pod kapotou ukrývá 2,2 litrový dieselový motor, který nám propůjčí cca 174 koní (130kW). Krouticí moment naměříme 430Nm, což není zlé, ale na trhu jsou i dravější střelci.
Vesmírný vzhled
Tam, kde Starie ubrali, jinde přidali. Odvážný futuristický vzhled činí tohle auto zapamatovatelným. V ulici budete „majitel té rakety“, ale ruku na srdce, design je možná neobvyklý, ale povedený. Čeho si nemůžeme nevšimnout, jsou světla. Jak ta zdaní, která spíše připomínají nějaké rozzlobené zvíře, tak přední lištu, která je moc krásný doplněk. Pod ní jsou klasická světla, i když s neklasickým čtvercovým tvarem.
Kabina působí díky protáhlému přednímu sklu neuvěřitelně prostorně. Krásné sedačky, pohodlný volant, dotyková obrazovka, prostě všechno jak má být. Co je ovšem úctyhodné, je ten prostor. Všude je ho tolik, že dovolená k moři přestane být noční můrou, ale stane se pohádkovým snem.
Cena na několik způsobů
Za Load verzi zaplatíme 975 000 a za verzi rodinnou něco málo přes milion. Ano, je to hodně, ale jedná se o van. Na trhu jsou i výkonnější verze za podobnou cenu, ale tady se cení hlavně design. Můžeme jen čekat, jaký odvážný krok čeká tuhle automobilku v budoucnu.