-6.4 C
Czech
Čtvrtek 25. prosince 2025
ElektroVolkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Reklama

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Volkswagen v Číně hledá nový recept, jak znovu zaujmout zákazníky elektromobilů. Pomáhá si přitom místní technikou a rychlejším vývojem. ID.Unyx 08 ukazuje, že Němci už nechtějí jen přivézt evropské zvyklosti a čekat na úspěch.

Důležitý detail přišel už v roce 2023. Volkswagen tehdy koupil 4,99 procenta čínské automobilky Xpeng za 700 milionů dolarů. Cíl zněl jasně a to vzít osvědčené řešení pro čínský trh a postavit na něm vlastní modely.

Čínský základ, ale jiné proporce

ID.Unyx 08 vzniká ve společnosti Volkswagen Anhui, nejmladším z čínských společných podniků značky. Právě tam už běží výroba Cupry Tavascan pro export a také modelu ID.Unyx pro místní trh. Osmá verze teď řadu rozšiřuje a míří výš do segmentu velkých SUV.

Auto stojí na platformě Xpeng SiC, tedy na základu příbuzném s velkým SUV Xpeng G9. Volkswagen ale netvrdí, že jde jen o přeznačkování. Mění rozměry i proporce a sice rozvor 3030 mm a délka 5000 mm posouvají novinku do jiné kategorie, než kde je G9.

Design se také vydává vlastní cestou. Předek působí ostřeji, světla se táhnou k logu a hlavní světlomety sedí níž v nárazníku. Bok a záď zůstávají umírněnější, pořád ale nepřipomínají běžné ID modely prodávané v Evropě.

800V architektura a dojezd podle dvou měřítek

Největší pozornost si bere technika. ID.Unyx 08 jako první Volkswagen z rodiny ID nabídne 800V architekturu, která slibuje výrazně rychlejší nabíjení. Volkswagen výkon nezdůrazňuje, základní verze však počítá se zadním pohonem a výkonem 230 kW. Silnější varianta přidá pohon všech kol a 371 kW.

Zákazník si vybere ze dvou LFP baterií. Menší má kapacitu 82,368 kWh, větší 95,04 kWh. Dojezd vychází podle čínského cyklu CLTC na 630, 700 nebo až 730 km. Přepočet na WLTP ze stejného zdroje mluví o 517, 574 a 599 km, podle zvolené konfigurace.

Volkswagen zároveň sází na výbavu a software. ID.Unyx 08 podporuje kompletní OTA aktualizace a nabídne asistenty řízení úrovně L2++ včetně funkce parkování. V kabině se očekává styl blízký Xpengu G9, tedy velká obrazovka roztažená až k místu spolujezdce a rozdělená na dva panely. Chybět nemá ani hlasový asistent s umělou inteligencí.

Prodej má začít na začátku příštího roku a počítá se pouze s čínským trhem. Volkswagen ale už naznačil, že do budoucna může své čínské modely posílat i do zahraničí. V Číně navíc plánuje do roku 2027 uvést 20 elektrických inteligentních modelů a do roku 2030 zhruba 30, aby pokryl více tříd a cenových hladin.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama