1.6 C
Czech
Pátek 19. prosince 2025
OstatníToyota Land Cruiser FJ je tu. Malý off-roader dorazil v retro provedení

Toyota Land Cruiser FJ je tu. Malý off-roader dorazil v retro provedení

Reklama

Je to oficiální. Toyota představila nový Land Cruiser FJ, kompaktnější a dostupnější variantu legendárního off-roadu. Premiéru měl vůz před nadcházejícím Japan Mobility Show, kde se stal jednou z největších hvězd výstavy. A i když budí velký zájem po celém světě, pro americké i naše evropské zákazníky má Toyota smutnou zprávu. Na tamní trhy se zatím nechystá.

Nový Land Cruiser FJ stojí na stejné platformě jako model Toyota Hilux Champ. Rozměrově je přibližně o 28 centimetrů kratší než Land Cruiser 250, a to při zachování robustního vzhledu i schopností v terénu. FJ měří 4580 mm na délku, 1850 mm na výšku a 1960 mm na šířku, přičemž rozvor činí 2580 mm. Díky menším proporcím působí vůz svižněji, ale stále si zachovává tvář a pověst jména Cruiser. 

Motorizace 

Pod kapotou pracuje 2,7litrový čtyřválec, shodný s Hiluxem, který nabízí výkon 161 koní (119 kW) a točivý moment 245 Nm. Pohon zajišťuje přepínatelný systém 4×4 a šestistupňová převodovka. Nejde sice o parametry, které by ohromily náročné zákazníky, ale konstrukčně vůz míří spíše na trhy, kde se cení spolehlivost a jednoduchá údržba.

Hlavní inženýr projektu Masaya Učijama podle magazínu Motor1 potvrdil, že Toyota neplánuje uvedení vozu na americký ani evropský trh. Tato skutečnost však zájem o novinku nijak neoslabila.  Land Cruiser FJ přináší řadu promyšlených řešení, která potěší každého milovníka terénních vozů.

Technologie jdou dopředu 

Například přední i zadní rohové části nárazníků jsou odnímatelné, takže při drobných nehodách stačí vyměnit jen poškozený díl. Toyota navíc nabízí MOLLE panely pro uchycení vybavení, možnost montáže různých přídavných zařízení a další praktické doplňky.

Vzhled hraje roli 

Design vozu ctí tradici. Hranatá karoserie, kulatá světla a rezervní kolo na pátých dveřích jasně odkazují na klasické Land Cruisery z minulosti. Interiér zůstává funkční, s robustní palubní deskou, velkým voličem převodovky a horizontálním displejem.

Verdikt 

Toyota plánuje uvedení modelu v Japonsku v polovině roku 2026. FJ se poprvé veřejně představí právě na Japan Mobility Show už koncem tohoto měsíce.

Současně automobilka pracuje i na dalším off-roadovém projektu, a to na modelu Land Hopper, plně elektrickém vozidle určeném pro náročný terén, které má „vzít řidiče dál, než kam se dostane Land Cruiser“. Datum uvedení Hopperu zatím Toyota neoznámila.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama