Více
    0.2 C
    Czech
    Pátek 27. ledna 2023

    Staré pořádky, nový design. Citroën C4 se Francouzům velice povedl

    Dříve automobilka s pověstí výrobců ne zrovna spolehlivých vozů, v budoucnu žhavý kandidát na vysoké postavení na trhu. Citroën se opřel do designu, doladil nedostatky minulých verzí a stvořil model C4, který by klidně mohl konkurovat i dražším vozům.

    Při hlubším zkoumání přijdeme na to, že není řeč až tolik o crossoveru, protože tomu ještě pár centimetrů chybí. Nicméně se k této velikosti C4 řádně přibližuje, tak ho tak nazývejme. Předně ale musíme říct, že se jedná o skvěle provedené auto. Je samozřejmě známo, že 1000 hlav je 1000 názorů, ale objektivně se Francouzům povedlo vyrobit hezky vypadající stroj.

    Světla a karoserie

    Všechny výbavy zaručují LED svícení. Při pohledu na přední část auta je jasné, že se dílo povedlo. Světlomety ve tvaru V jsou naprosto famózní a dokonce i malý detail u blinkru, který vypadá jako zapuštěné trubičky do prostoru, je opravdu ohromující. Maska chladiče nepůsobí kupodivu nijak naštvaně, ale naopak jednoduše a elegantně. Po lehkém připlacení si můžeme pořídit i barevné sportovní prvky, ale mezi námi, koně navíc nám to nepřidá.

    Zadní část je dobře a logicy vymyšlená. Celá je zvednutá vysoko se seseknutými světly. Kromě velkého znaku Citroën se nám naskytne pohled pouze na decentní nápis C4 a Citroën. Nic více. Za nás skvěle vyřešený exteriér.

    Interiér je opravdu luxusní. Klasický volant, který Francouzi pojali jako hexagon, podle podoby své země na mapě. Je krásné, že všechny prvky směřují k řidiči a spolujezdec má na starosti pouze nerušený výhled. Obrazovka 10 palců, která nám dodá komfort při hledání čehokoli, nehledě na to, že odezva je opravdu rychlá. Zachována byla klasická, bytelná tlačítka pro ovládání klimatizace, protože během jízdy je takovéto operování vždycky pohodlnější. Celkově působí interiér více dospěle a sebevědomě.

    Místa je všude akorát. Dokonce se Citroën chlubí tím, že se zavazadlovým prostorem 380l jde o jedno z nejlepších aut ve své kategorii.

    Motory a výkony

    Na výběr máme ze spalovacích motorů nové generace Euro 6d. Do rukou se nám dostane opravdu hodně výbav, včetně elektrické verze Ë-C4. Nás ale zaujala PureTech 130 EAT8 s motorem 1,2l a 129 koňskými silami a 230 Nm. Z 0 na 100 za 9,4s. Automat s 8 stupni. Cena se pohybuje kolem 600 000 Kč. To je v porovnání s jinými modely opravdu férová nabídka.  

    Sledujte nás na sítích

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster.