Více
    -0.9 C
    Czech
    Sobota 28. ledna 2023

    Legendární Mini dostalo modernější tvář! Má novou masku, doplňky, barvy nebo asistenty

    Zatímco na tvarech legendárního Mini tolik věcí měnit nejde, všechno okolo čas od času změnu potřebuje. I proto se britská automobilka rozhodla dát autu novou příď, barevnou sadu nebo interiérové doplňky. Z každého úhlu pohledu ale „autíčko“ působí krásně.

    Historie kultovní značky Mini se píše už od roku 1969. I když vlastně už o 10 let dříve vyjelo na silnice auto zvané Mini. Tehdy ale ještě o samostatnou značku nešlo. Britové tehdy vstoupili na trh s jasným cílem: konkurovat Volkswagenu Brouk.

    Rozhodnutí, zda se jim to povedlo nebo ne, necháme čistě na vás. Mini ale díru do světa jistě udělalo. S legendárním malým autem začínal v Británii snad každý druhý nebo třetí řidič a z vozu se stal symbol. Od startu nového tisíciletí zapadá Mini do bavorského koncernu BMW. A právě tehdy se začalo poprvé i experimentovat.

    Světlo světa spatřila sportovní verze Cooper, o něco později také kabriolet. Ale pojďme se podívat na v pořadí třetí generaci novodobého Mini, která dostala před nedávnem po dlouhých osmi letech nový háv.

    Proměnou prošla přední maska, kryt chladiče nebo blatníky. Novinkou jsou také přední LED světlomety, ty zadní naopak evokují britskou národní vlajku. Výrobci si dali záležet také na 17 nebo 18palcových kolech, které navíc dříve používaly jen limitované edice.

    Případný zájemce si dokonce bude moct vybrat také barvu. Mini nabízí několik druhů, mezi kterými vyčnívá šedá Rooftop Grey, modrá Island Blue a žlutá Zesty Yellow, která dříve sloužila jen kabrioletům. Velkou věc představuje také zbrusu nová střecha. Ta teď může kombinovat dokonce až tři různé odstíny barev.

    Co se změnilo uvnitř? To je také pěkný seznam. Mini má nový kožený a vyhřívaný volant, designově propracovanější displej, nové povrchy tlačítek nebo sadu nejrůznějších asistentů. Auto je nově vybaveno třeba systémem Stop & Go nebo varovným zařízením, které řidiče upozorní na vybočení z jízdního pruhu.

    K dispozici bude i několik variant pohonů. Kromě klasických variant nabídne Mini také elektromotor s dojezdem až 230 kilometrů. Jak na tom bude cena? Základní třídveřové pořídíte za 505 000 korun, pětidveřový model za zhruba 22 tisíc navíc. Koupit si ale můžete také verzi Mini Cabrio, jeho cena startuje na 622 000 korun.

    Sledujte nás na sítích

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů.