Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Tohle je „dodávka“ od Citroënu. Do Ami se vměstná 1 člověk, má jen 8 koní

    Jestli takhle vypadá dodávka budoucnosti, tak se máme na co těšit. Francouzská automobilka Citroën představila elektrické vozítko Ami. Mělo by pracovat v zastavěných oblastech, kam se větší vozidla dostanou jen těžko. Chybí mu sedadlo spolujezdce a spoléhá na pomoc 8 koňských sil.

    Dodávky, to je celkem důležitý pomocník dnešního světa. Rozvoz balíčků, zásilek či potřebného vybavení má ale jedno úskalí. Nedostane se všude. Více než na kvalitu se sází na kvantitu, tedy to, kolik toho dané vozidlo uveze.

    Něco takového tady asi ještě nebylo. Francouzi vypustí do světa miniaturní vozítko, které má za úkol na malé vzdálenosti převést menší zásilky. Využívat by se mohlo ve městech s menšími uličkami a zákoutími. Tedy tam, kam se větší vůz vejde jen složitě.

    Ami by měl sloužit menším podnikatelům a lidem, kteří nefungují na velkém prostoru. Tedy co se týče základny spotřebitelů. Měří jen 2,41 metru a k otočce mu stačí metrů zhruba 7. Do města tedy asi není ideálnější stroj.

    Citroën vyřešil zajímavě hlavně úložný prostor. Z autíčka vyndal sedačku spolujezdce, pokud tak chcete k rozvozům využít kolegu, máte nejspíš smůlu. Prostor vedle řidiče vyplní balíky a zásilky, které ale nesmí měřit více než 1,2 metru a celkově vážit přes 140 kilogramů.

    Výkon – celých 8 koní

    Žádnou velkou sílu od auta, které neváží ani 500 kilogramů, nečekejte. Ami využívá výkonu 8 koňských sil, dokáže jet maximálně 45 km/h a na jedno nabití urazí s vypětím všech sil jen 75 kilometrů.

    Malý elektromobil se skládá jen ze 7 součástí, má ale pohon všech 4 kol a navíc se i celkem chytře otevírá. Jinak u řidiče, jinak na bývalém místě spolujezdce. Hlavní je směr jízdy. Vozidlo si budou moct pořídit soukromí podnikatelé, primárně je ale určen pro tzv. služby sdílené mobility.

    Auto si tak může kdokoliv pronajmout a za několik stovek korun denně půjčit. Neočekává se, že by se Citroën dostal i do České republiky, v USA a Francii by ale fungovat mohl. Jeden kousek vyjde na v přepočtu 170 tisíc korun.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.