Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Výkon, šetrnost, dostupnost. Mitsubishi Eclipse Cross je příkladem dobrého hybridu

    Mitsubishi jde s dobou a i proto řadí do svého portfolia také hybridy. Značka chce být férová, šetrná k prostředí, ale zároveň i výkonná a dostupná. SUV Mitsubishi Eclipse Cross tohle všechno dokonale ztělesňuje. Město bude jeho přirozeným prostředím, zároveň se ale s pohonem 4 krát 4 nezalekne ani přírody.

    Přestože se toto odvětví auto mobility stále vyvíjí, a je třeba říci, že dobrým směrem, plno lidí je k plně elektrizovaným vozidlům stále skeptických. Pro ty je PHEV (Plug-in hybrid) ideální kompromis. Jednoduše nám auto jede na elektřinu do chvíle, než se vybije. Pak se auto samo přepne na náhradní pohon. Ve většině případů na fosilní palivo.

    Kromě toho, že jezdíme „zeleněji“, tento hybrid rovněž neplatí za dálnice, stejně jako elektromobily. U modelu Eclipse Cross je také jistota parkování zdarma. Všichni víme, že koupit si auto je relativně snadné, zábava přijde při provozu našeho miláčka, takže každá ušetřená koruna, dobrá koruna.

    Co si skrývá pod baterií?

    V Mitsubishi jsou na své malé SUV náležitě pyšní. Je to jeden z nejzajímavějších a nejschopnějších hybridů na trhu. Pohání nám ho 2 elektromotory. Přední náhon 60kW a zadní 75kW. Tyto dva motory se kombinují s dvoulitrovým čtyř-cylindrem v benzínu. Příjemný výkon 94kW s krouticím momentem 199Nm. Auto na okruh to sice není, ale to ani nikdo nechce. Objem nádrže je 43 litrů. Spotřeba je ideálně 2l na 100 km, ale pravděpodobnější je něco kolem 2,5l.

    Elektromotory jsou napájeny 300 voltovou baterií s kapacitou 13,8kWh. Při rychlo nabíjení na 80% budeme mít čas 25 minut na kafe. Maximální rychlost je proklamována na 162 km/h. Dojezd, podle terénu, je něco mezi 45 až 55 kilometry, než se Cross přepne na spalovací motor. To je samozřejmě málo oproti plně elektrickým autům, ale jak jsme si řekli, hybrid je hlavně o kompromisu. Váha 1913 kg, ale to je na menší SUV akorát.

    Design se povedl

    Japonci mají jak cit pro detail, tak velmi rádi používají ostré a „chladné“ linie. Pokud nás Eclipse nezaujme jízdními vlastnostmi, budeme se na něj alespoň rádi koukat. Zvenku připomíná rozvážného samuraje, kde má každá linka a každý tvar svůj smysl. Celkově zvenku působí sebejistě a masivně, hlavně díky předním světlometům a 18 palcovým kolům.

    Interiér je snad ještě zvedenější. 8 palcová dotyková obrazovka, kde jsou naštěstí i dvě manuální kolečka pro nastavení. To je mnohdy věc, která nás ušetří nepříjemného stresu během jízdy. Kombinace černé a šedé je skvěle rozvržená a dojem je okouzlující. Sportovně vyhlížející volant s ovládacími prvky je rovněž velké plus, stejně jako head-up systém. Kde bychom mohli najít chybu je prostor pro nohy. Ten je pro Evropany často nevyhovující a bohužel to platí i pro tento model.

    Jak jsme již řekli na začátku, Eclipse Cross je cenově dostupnější, ale levný rozhodně není. Cena se může vyšplhat až na 720 000 Kč. Tady bude asi kdekdo přemýšlet, jestli to za to stojí. Jisté je jen to, že Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 2021 je skvělé auto.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.