Více
    18 C
    Czech
    Středa 1. května 2024

    Starý Defender za 6 milionů? Zájem byl obrovský. Auto se vyprodalo za 3 dny

    Takovou smršť automobilka Land Rover čekala asi jen těžko. Pětadvacet speciálních kusů Defenderu, který z nabídky zmizel už v roce 2016, vyprodali zájemci podle zpráv britského deníku Autocar za tři dny. Nakupující přitom netrápil ani fakt, že jedno auto vyšlo na v přepočtu téměř 6 milionů korun.

    Defender, to je ztělesnění offroadu, terénu a expedic. Džíp navržený pro všechny typy vozovky nabízela od roku 1983 do roku 2016 britská automobilka Land Rover. Tedy pokud mluvíme o tzv. první variantě. Konec výrobní linky oznámili výrobci před 5 lety a od roku 2019 je v oběhu nová generace.

    Ani na starou pecku ale automobilová veřejnost nezapomíná. Ještě navíc, když se znovu ozval i samotný Land Rover z města Coventry ve Velké Británii. Do svého vozového arsenálu, který je k mání na stránkách automobilky, umístila 25 speciálních kusů staré verze Defender. A zájem byl ohromný.

    „Land Rover je víc než jen auto. Technické vlastnosti a schopnosti znamenají, že je auto proslulé tím, že zvládne všechno. S novou generací Land Rover Trophy ožije nová generace dobrodruhů,“ nechal se slyšet Dan Pink, ředitel divize „klasik“ ve firmě Land Rover.

    Verze Works V8 Trophy se pyšní nadupaným osmiválcem s pětilitrovým motorem inspirovaným drsným terénním závodem Camel Trophy, který se jel mezi lety 1980 až 1998. Auto se s tímto pohonem dostane na celkem slušný výkon 405 koňských sil.

    Z každého pohledu na řidiče dýchá sportovní výbava. Ať už mluvíme o sedačkách, koženém vnitřku nebo celkovém nádechu. Speciální model má pískovou barvu a nechybí terénní rámy, jedinečné blatníky, světlomety, chrániče podvozku nebo naviják.

    Land Rover zkrátka pojal všechno velkolepě. S tím ale také souvisí i konečná cena. Automobilka stanovila hodnotu jednoho kusu na šílených 165 tisíc liber, tedy něco okolo 5,8 milionů korun. Nic to však nezměnilo na faktu, že všechna vozidla zmizela z nabídky během prvních tří dnů.

    „Těšíme se na pokračování legendy Land Rover Trophy,“ dodal ředitel Pink.

    Sledujte nás na sítích

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn. 

    Yamaha MT-07 2024. Dravec, který umí nahánět strach 

    Zapomeňte na eleganci a ladnost. Motorka Yamaha MT-07 se profiluje jako tvrdý a nesmlouvavý vládce silnic. Japonci opět vytvořili stroj, který bude bavit jak začátečníky, tak pokročilé jezdce. Síla motoru je více než adekvátní, ergonomie ideální i pro delší jízdy. Technologicky se opět ukazuje, že Japonsko je na opravdu vysoké úrovni. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn. 

    Yamaha MT-07 2024. Dravec, který umí nahánět strach 

    Zapomeňte na eleganci a ladnost. Motorka Yamaha MT-07 se profiluje jako tvrdý a nesmlouvavý vládce silnic. Japonci opět vytvořili stroj, který bude bavit jak začátečníky, tak pokročilé jezdce. Síla motoru je více než adekvátní, ergonomie ideální i pro delší jízdy. Technologicky se opět ukazuje, že Japonsko je na opravdu vysoké úrovni.