Takovou smršť automobilka Land Rover čekala asi jen těžko. Pětadvacet speciálních kusů Defenderu, který z nabídky zmizel už v roce 2016, vyprodali zájemci podle zpráv britského deníku Autocar za tři dny. Nakupující přitom netrápil ani fakt, že jedno auto vyšlo na v přepočtu téměř 6 milionů korun.
Defender, to je ztělesnění offroadu, terénu a expedic. Džíp navržený pro všechny typy vozovky nabízela od roku 1983 do roku 2016 britská automobilka Land Rover. Tedy pokud mluvíme o tzv. první variantě. Konec výrobní linky oznámili výrobci před 5 lety a od roku 2019 je v oběhu nová generace.
Ani na starou pecku ale automobilová veřejnost nezapomíná. Ještě navíc, když se znovu ozval i samotný Land Rover z města Coventry ve Velké Británii. Do svého vozového arsenálu, který je k mání na stránkách automobilky, umístila 25 speciálních kusů staré verze Defender. A zájem byl ohromný.
„Land Rover je víc než jen auto. Technické vlastnosti a schopnosti znamenají, že je auto proslulé tím, že zvládne všechno. S novou generací Land Rover Trophy ožije nová generace dobrodruhů,“ nechal se slyšet Dan Pink, ředitel divize „klasik“ ve firmě Land Rover.
Verze Works V8 Trophy se pyšní nadupaným osmiválcem s pětilitrovým motorem inspirovaným drsným terénním závodem Camel Trophy, který se jel mezi lety 1980 až 1998. Auto se s tímto pohonem dostane na celkem slušný výkon 405 koňských sil.
Z každého pohledu na řidiče dýchá sportovní výbava. Ať už mluvíme o sedačkách, koženém vnitřku nebo celkovém nádechu. Speciální model má pískovou barvu a nechybí terénní rámy, jedinečné blatníky, světlomety, chrániče podvozku nebo naviják.
Land Rover zkrátka pojal všechno velkolepě. S tím ale také souvisí i konečná cena. Automobilka stanovila hodnotu jednoho kusu na šílených 165 tisíc liber, tedy něco okolo 5,8 milionů korun. Nic to však nezměnilo na faktu, že všechna vozidla zmizela z nabídky během prvních tří dnů.
„Těšíme se na pokračování legendy Land Rover Trophy,“ dodal ředitel Pink.