Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    ŠKODA AUTO investovala 32 milionů euro do výrobní linky pro ENYAQ iV v Mladé Boleslavi

    Michael Oeljeklaus, člen představenstva ŠKODA AUTO pro výrobu a logistiku, zdůrazňuje: „Podle plánu dokončená přestavba výrobní linky pro model ŠKODA ENYAQ iV v Mladé Boleslavi umožňuje paralelní výrobu vozidel na bázi platforem MEB a MQB. Jedná se o doposud jedinečný koncept v rámci celého koncernu. To nám dává možnost vyrábět v našem hlavním závodě zcela flexibilně mezi 250 a 350 vozy ENYAQ iV denně. Jsme tak připravení reagovat bez prodlení na tržní poptávku a současně zajistíme plné vytížení linky za všech okolností. Výroba nové vlajkové lodi naší modelové řady začne ještě letos.

    Přípravy výrobní linky na výrobu prvního modelu ŠKODA postaveného na modulární platformě pro elektromobily (MEB) začaly loni v létě. Od té doby byla upravena například statika budovy nebo technologie pro přepravu dílů na hmotnost čistě bateriových elektrických vozidel a vestavěných dílů. Kromě toho probíhá po přestavbě konečná montáž platformy plně automatizovaně a zahrnuje také vysokonapěťovou trakční baterii. ŠKODA AUTO nainstalovala pro manipulaci s těžkými bateriemi pomocné roboty a pro úpravu head-up displejů zřídil český výrobce automobilů také větší pracovní stanici. Při přestavbě výrobní linky věnovala ŠKODA AUTO zvláštní pozornost bezpečnosti, zejména v oblasti manipulace s bateriemi. Společnost podnikla rozsáhlá protipožární opatření a nainstalovala například kamery s termovizí, které neustále kontrolují teplotu ve výrobní hale a spustí alarm, pokud dojde k odchylce.

    Mimo jiné byly provedeny úpravy v oblasti statiky budovy, dopravníkové techniky a finální montáže

    I přes rozsáhlá stavební opatření bude možné výrobní linku v budoucnu využít současně k výrobě modelů s rozdílnými koncepcemi pohonů. Díky tomu budou modely ENYAQ iV, OCTAVIA a KAROQ v budoucnu vznikat maximálně variabilně na stejné výrobní lince. ŠKODA ENYAQ iV tak bude jediným vozem v Evropě postaveným na modulární platformě (MEB) z koncernu Volkswagen, který se bude vyrábět mimo Německo.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.