Renault vstoupil mezi SUV-kupé s novinkou jménem Rafale. Jeho elegantní tvary, hybridní síla a kabina plná technologií mají ukázat, co značka považuje za svou vlajkovou loď. Jméno si půjčil z letectví a stejně jako slavný závodní letoun chce zaujmout ladností i dynamikou.
Měří 4,71 metru a technicky vychází z modelu Austral. Testovaná verze E-Tech 4×4 300 dorazila v nejvyšší výbavě Atelier Alpine. Nechybí masážní sedadla, 21palcová kola ani technologie pro částečně autonomní jízdu.
Hybrid pro každý den
Rafale kombinuje benzinový tříválec s trojicí elektromotorů. Jeden z nich pohání zadní nápravu, takže nabídne pohon všech kol i bez klasického spojení. Výkon 300 koní stačí na svižný rozjezd. Na stovce je za 6,4 sekundy, nejvyšší rychlost je 175 km/h.
Baterie o kapacitě 22 kWh slibuje papírově přes 100 km dojezdu, v praxi spíš 80. Po vybití funguje jako klasický hybrid se spotřebou kolem 6–7 litrů. Zásuvka ho dobije za devět hodin, wallbox to zvládne za tři.
Kabina bez výstřelků
Interiér působí uhlazeně a přehledně. Dominuje mu široký displej s Androidem Automotive a aplikacemi od Googlu. Řidič ale stále může ovládat klíčové funkce tlačítky. Asistenty lze vypnout bez složitých nabídek, stačí zmáčknout tlačítko vlevo od volantu.
Sedačky jsou sportovní a pohodlné, jen se do nich trochu hůř nasedá. Vzadu překvapí prostor i pod klesající střechou. Konzole mezi sedadly je posuvná, pod ní je bezdrátová nabíječka. Výhled ven ale kazí mohutné sloupky a rozměrná zrcátka.
Plynulá jízda, jeden zádrhel
Auto váží přes dvě tuny, ale chová se lehce. Zadní natáčení kol, aktivní podvozek s kamerou i elektrický pohon všech kol dělají jízdu příjemně klidnou. Systém motorů ale občas škubne, sladění ještě není ideální.
Ceny startují na 1,1 milionu. Testovaný kousek ve špičkové výbavě stojí přes 1,2 milionu. Výbava odpovídá, kvalita taky. Ale pod kapotou je tříválec – a ten může být pro některé zákazníky problémem.