Více
    1.7 C
    Czech
    Sobota 15. března 2025

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Chcete vyrazit v neděli na lov, nebo jste milovníkem adrenalinu? Pak zbystřete! Toyota Tundra 2022 je tady

    Toyota je známa pro hodně věcí. Spolehlivá japonská auta, jak pro rodinku, tak pro lovce divé zvěře. Představila se nám nová Tundra 2022, která je pokračovatelkou dlouhé řady už bezmála 14 let. Jak se popere o žebříček těch nejsilnějších aut například s Fordem nebo RAM? Toyota už své renomé má, pojďme se na Tundru podívat zblízka.

    Reklama

    Toyota má své pevné místo ve světě trucků. Ať už je to již zmíněná Tundra, nebo třeba Tacoma, o které jsme již psali minule. Svým debutem v roce 2007 se Tundra vydala na fantastickou cestu k úspěchu, který by mohly závidět kdekteré automobilky. Sociální sítě plní zaplňují fotky lovců s puškami, kteří si vyjeli v neděli se svou Toyotou na lov, nebo třeba milovníky adrenalinu, kteří jedou svou Tundru představit těm nejhorším terénů, jaké si umíme představit.

    Nově se teď budeme vídat s modelem 2022. Možná se nám může zdát 5,8 litrový osmiválec lehce zastaralý oproti kolegům s General Motors, ale Toyota si zkrátka potrpí na tradici a na svých modelech provádí jen málo změn. U nového modelu 2022 ovšem změny nastaly. Na výběr jsme dostali ze dvou šestiválců. První, a zároveň základní, je klasický turbo 3,5 litrový šestiválec, který má hodně sil na akci a ještě mu zbude na horší časy. Druhý je hybrid i-Force Max a tady teprve začíná zábava.

    Jak si stojí motory vedle sebe?

    Základní motor je schopný vyprodukovat sílu 389 koní (290kW), kteří nám vykouzlí krouticí moment 650Nm. To je nelidská síla, když se zamyslíme, jaké terény chceme sjíždět. Zajímavé to ovšem začíná být, když si vybereme variantu hybrid, kdy nám elektromotor přidá trochu té síly navíc. Konkrétně 437 koní (326kW) a pokud se budete chtít rychle rozjet, nezapomeňte na „krouťák“ 790Nm. Tady končí legrace. Radši jezděte jen tam, kde nevadí, že potrháte silnici nebo zapříčiníte sesuvy půdy.

    Bezpečnost především 

    V základu se k nám Tundra dostane se svým systémem Toyota Safety Sence 2,5. Jedná se o nejnovější bezpečnostní systém řídícího asistenta, který Toyota nabízí. Zahrnuje automatické nouzové brzdění, detekci cyklistů (to je veliká výhoda, když si uvědomíme, jak je auto veliké), monitoring slepého úhlu a detektor dopravních zácp. Vymožeností je plno, takže o bezpečnost opravdu nemusíte mít strach.

    Nějaké změny v kabině?

    Japonci jsou známí pro svou preciznost a jednoduchost při navrhování designu. Zvenku je Tundra klasický pickup, tak jak ji známe. Uvnitř se vývojářům opět povedlo zrealizovat to nejlepší. Připadáte si opravdu jak na zámku. Řídící obrazovka má rozměr 14 palců, takže je všechno krásně na dosah a přehledné. Celkově působí interiér masivně, ale zároveň přátelsky a budí dojem starého známého, který pro nás udělá všechno. Zkrátka, když se posadíte do sedaček, které jsou notabene naprosto famózní a pohodlné, máte pocit jistoty bezpečí, cítíte se jako doma.

    Cena zatím není oficiální. Odhaduje se na škálu od 780 000 do 1 300 000. Je to možná hodně peněz, ale při pohledu pod kapotu a hlavně do kabiny budeme už do smrti říkat, že takhle dobře jsme peníze ještě neinvestovali. To je nová Toyota Tundra 2022.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama