Více
    -1.5 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Chcete vyrazit v neděli na lov, nebo jste milovníkem adrenalinu? Pak zbystřete! Toyota Tundra 2022 je tady

    Toyota je známa pro hodně věcí. Spolehlivá japonská auta, jak pro rodinku, tak pro lovce divé zvěře. Představila se nám nová Tundra 2022, která je pokračovatelkou dlouhé řady už bezmála 14 let. Jak se popere o žebříček těch nejsilnějších aut například s Fordem nebo RAM? Toyota už své renomé má, pojďme se na Tundru podívat zblízka.

    Toyota má své pevné místo ve světě trucků. Ať už je to již zmíněná Tundra, nebo třeba Tacoma, o které jsme již psali minule. Svým debutem v roce 2007 se Tundra vydala na fantastickou cestu k úspěchu, který by mohly závidět kdekteré automobilky. Sociální sítě plní zaplňují fotky lovců s puškami, kteří si vyjeli v neděli se svou Toyotou na lov, nebo třeba milovníky adrenalinu, kteří jedou svou Tundru představit těm nejhorším terénů, jaké si umíme představit.

    Nově se teď budeme vídat s modelem 2022. Možná se nám může zdát 5,8 litrový osmiválec lehce zastaralý oproti kolegům s General Motors, ale Toyota si zkrátka potrpí na tradici a na svých modelech provádí jen málo změn. U nového modelu 2022 ovšem změny nastaly. Na výběr jsme dostali ze dvou šestiválců. První, a zároveň základní, je klasický turbo 3,5 litrový šestiválec, který má hodně sil na akci a ještě mu zbude na horší časy. Druhý je hybrid i-Force Max a tady teprve začíná zábava.

    Jak si stojí motory vedle sebe?

    Základní motor je schopný vyprodukovat sílu 389 koní (290kW), kteří nám vykouzlí krouticí moment 650Nm. To je nelidská síla, když se zamyslíme, jaké terény chceme sjíždět. Zajímavé to ovšem začíná být, když si vybereme variantu hybrid, kdy nám elektromotor přidá trochu té síly navíc. Konkrétně 437 koní (326kW) a pokud se budete chtít rychle rozjet, nezapomeňte na „krouťák“ 790Nm. Tady končí legrace. Radši jezděte jen tam, kde nevadí, že potrháte silnici nebo zapříčiníte sesuvy půdy.

    Bezpečnost především 

    V základu se k nám Tundra dostane se svým systémem Toyota Safety Sence 2,5. Jedná se o nejnovější bezpečnostní systém řídícího asistenta, který Toyota nabízí. Zahrnuje automatické nouzové brzdění, detekci cyklistů (to je veliká výhoda, když si uvědomíme, jak je auto veliké), monitoring slepého úhlu a detektor dopravních zácp. Vymožeností je plno, takže o bezpečnost opravdu nemusíte mít strach.

    Nějaké změny v kabině?

    Japonci jsou známí pro svou preciznost a jednoduchost při navrhování designu. Zvenku je Tundra klasický pickup, tak jak ji známe. Uvnitř se vývojářům opět povedlo zrealizovat to nejlepší. Připadáte si opravdu jak na zámku. Řídící obrazovka má rozměr 14 palců, takže je všechno krásně na dosah a přehledné. Celkově působí interiér masivně, ale zároveň přátelsky a budí dojem starého známého, který pro nás udělá všechno. Zkrátka, když se posadíte do sedaček, které jsou notabene naprosto famózní a pohodlné, máte pocit jistoty bezpečí, cítíte se jako doma.

    Cena zatím není oficiální. Odhaduje se na škálu od 780 000 do 1 300 000. Je to možná hodně peněz, ale při pohledu pod kapotu a hlavně do kabiny budeme už do smrti říkat, že takhle dobře jsme peníze ještě neinvestovali. To je nová Toyota Tundra 2022.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.