Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.
Frank Moser, viceprezident zodpovědný za modelové řady 911 a 718, vysvětlil celou filozofii firmy v tomto ohledu. „Balíček 911 je velmi komplexní. Máme ikonický design a ten by neměl být větší,“ zdůraznil.
Plug-in hybrid? Jen za cenu kompromisů, které Porsche nechce
Aby se do 911 vešel plug-in hybridní systém s možností čistě elektrické jízdy, musela by značka použít výrazně větší baterii a doplnit vůz o další nabíjecí a výkonové komponenty. To by si vyžádalo změnu uspořádání celého vozu, a to od konstrukce přední části až po rozložení hmotnosti. To je přesně cesta, které se Porsche chce vyhnout.
„Nechceme měnit základní balíček auta. Nechceme měnit rozložení hmotnosti. Proto jsme se rozhodli pro performance hybrid. A i tak nebylo snadné všechny elektrické komponenty do vozu dostat,“ vysvětlil Moser.
Baterie v prostoru pro akumulátor
Hybridní 911 používá 400voltovou baterii umístěnou na stejném místě jako původní 12V akumulátor v předním kufru. Porsche tak zachovalo nejen proporce vozu, ale i jeho charakteristické jízdní vlastnosti. Inženýři pracují v extrémně omezeném prostoru, ovšem bez ochoty dělat kompromisy v oblasti dynamiky.
Porsche plug-in hybridní 911 ale přeci jen úplně nevylučuje. Vše bude záležet na vývoji technologie. Pokud se objeví výrazně menší a efektivnější baterie, mohla by se situace změnit. „To by byla úplně nová hra,“ naznačil Moser. Do té doby se ale 911 s dobíjecím konektorem očekávat nedá.
Verdikt
Nová 911 Turbo S pro rok 2026 už využívá hybridní technologii T-Hybrid, která poskytuje 701 koní, čímž se stává nejvýkonnější „devětsetjedenáctkou“ historie. Otázka tak zní: potřebuje opravdu 911 ještě plug-in hybrid a více výkonu? Odpověď je složitá. Výkonu a rychlosti není nikdy dost, ale jen pokud to neohrozí samotnou podstatu modelu 911. A Porsche ví, že právě to je hranice, kterou si nemůže, a možná ani nechce dovolit překročit.

