Více
    3.7 C
    Czech
    Sobota 15. března 2025

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Oblíbený Duster po lupou. Dacia před lety stvořila teď už ikonický vůz

    Jaké auto patří v Evropě mezi ty nejoblíbenější? Pokud si myslíte, že je to Škoda, Volkswagen, Citroën nebo Peugeot, jste vedle. Popularitě vládne trochu překvapivě Dacia, která patří pod křídla francouzského Renaultu. Už je to nějaký čas zpět, co spatřilo světlo světa SUV zvané Duster. To stále udivuje kvalitou a zároveň ohromuje cenou.

    Reklama

    Na mysli by nám mohla přijít otázka, proč si Renault účtuje za podobná vozidla dvojnásobek. Když se podíváme hlouběji, dozvíme se pravdu. Vždycky se dá na něčem ušetřit a vzhledem k tomu, že Duster skutečně není prodělečné auto, musí být těch věcí hodně. Ne všechny z nich mají ovšem efekt na výsledek a jsou vlastně i docela důmyslné. Co není zrovna šťastné, je množství plastů i na místech, kde bychom normálně hledali plech.

    Duster se poprvé objevil v roce 2010 jako protiváha škodovkám, které byly nejen tehdy tak populární. Dacia přišla na trh jako levné a vcelku slušné rodinné auto. Škodě sice nemohlo konkurovat výkonem a už vůbec ne vzhledem, ale cena přeci jen rozhoduje, a tak se Duster dostal do garáží nejednoho Čecha. V modelech druhé generace už nezůstala suchá nitka a všechno prošlo renovací. Výsledek je slušný, přestože pro zaryté „škodováky“ je vzhled Dusteru stále lacinou náhražkou.

    Motor je sice malý, ale postačí

    Při čtení specifikací musíme mít na paměti cenu, která na oficiálních stránkách startuje na 289 000 Kč. To je na tak velké auto slušná cena. A co se tedy skrývá za tyhle peníze pod kapotou? Jedničkový turbo motor se čtyřmi cylindry, výkonem 96kW a krouticím momentem 240Nm. Maximální rychlost je proklamovaná na 196 km/h a z 0 na 100 Duster zrychlí za 10,6s. v porovnání s holdingem, o kterém jsme tu již mluvili, to jsou úsměvná čísla, ale cena je stále cenou, a to více než luxusní.

    Design je ve stylu Dacia

    Dacia má svůj osobitý design, který je sice nelogický, ale rozhodně nikoho neuráží. Spodní plasty vystupují přímo pod přední gril a SUV tak připomíná spíše loď, než auto do lesa. Zadní obří nápis Duster mezi sebe vměstnala dvě čtvercová světla, která přehlídnout opravdu nejdou.

    Interiér je kupodivu vcelku jednoduchý a vlastně docela povedený. Vedle masivního volantu najdeme dotykovou obrazovku, která působí přehledně a čistě. Jen pár ovládacích tlačítek, za které jsme hodně rádi. Sedačky jsou snad to nejlepší, co Dacia doposud představila. Krásné, pevné a pohodlné. Výhodu je rovněž nemalý kufr, kam sbalíme věci na velkou rodinnou dovolenou.

    Dacia Duster je auto, které si svou oblibu nevysloužilo náhodou. Nějaká ta chyba se najde vždycky najde, nicméně stačí odpůrcům zopakovat cenu a máme vyhráno. Snad nás bude Duster dopřeje ještě hodně šťastných kilometrů.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama