Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Hybrid se šestiválcem? Možné to je. Nadupané auto sjelo z linky McLarenu

    Britská automobilka McLaren zažehla svou novou etapu. Nově se více zaměří na produkci plug-in hybridů a začala pěkně zostra. Prvotina s názvem Artura pojede hodně rychle a pyšní se parádní výbavou. Sporťák požene až 680 koňských sil.

    McLaren bude většina lidí znát spíše ve spojení s Formulí 1. Připomeňme hvězdy jako Jenson Button, David Coulthard, Mikka Häkkinen nebo Ayrton Senna. Na rychlá auta mají Britové zkrátka čich a znát je to i v prostředí sériové výroby.

    Z výrobní linky McLarenu sjíždí jedno nadupané auto za druhých, podle toho ale také stojí. Třeba takové P1 se považuje za nejrychlejší a nejsilnější sériově vyráběné auto světa. Slovo nej ale stojí i před cenovkou. Model se dá pořídit za v přepočtu 115 milionů korun, což je absolutní rekord.

    S příchodem aktivistů a vládních opatření zmírňující emise skleníkových plynů se ale jednotlivé automobilky musí zaměřovat také na vývoj vozidel na alternativní paliva. Benzínu a naftě pomalu dochází dech a na výsluní se derou hybridy a elektromobily.

    Volání vyslyšet i McLaren a do svého vozového parku tak zařazuje první sériově vyráběný plug-in hybrid sporťák Artura. V centru automobilky v Sheffieldu ve Spojeném království zasadili do auta elektromotor, ale také našlapaný šestiválec.

    Síla? 680 koní. Auto dokáže zrychlit z 0 na 100 za 3 sekundy a dvoustovku bude tachometr ukazovat už za 8,3. Vůz ale může samozřejmě využívat i zmiňovaný pohon na elektřinu. Zase taková extraliga to ale nebude. McLaren s ním ujede jen 30 kilometrů a dobití trvá dvě a půl hodiny.

    S použitím elektromotoru si navíc řidič neužije ani rychlost, kterou je McLaren pověstný. Na elektřinu? 130 kilometrů za hodinu. Zato vidlicový šestiválec se dokáže rozjet až na 300.

    Dobře působí i hmotnost auta 1395 kilogramů, karbon-keramické brzdy nebo adaptivní tlumiče s nastavením na závody na okruhu. Průměrná spotřeba se navíc bude pohybovat na pohodové hodnotě 5,6 l/100 km.

    McLaren Artura se chystá ke vstupu na automobilový trh a jeho cenovka bude začínat na v přepočtu 5 500 000 korun.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.