Britská automobilka McLaren zažehla svou novou etapu. Nově se více zaměří na produkci plug-in hybridů a začala pěkně zostra. Prvotina s názvem Artura pojede hodně rychle a pyšní se parádní výbavou. Sporťák požene až 680 koňských sil.
McLaren bude většina lidí znát spíše ve spojení s Formulí 1. Připomeňme hvězdy jako Jenson Button, David Coulthard, Mikka Häkkinen nebo Ayrton Senna. Na rychlá auta mají Britové zkrátka čich a znát je to i v prostředí sériové výroby.
Z výrobní linky McLarenu sjíždí jedno nadupané auto za druhých, podle toho ale také stojí. Třeba takové P1 se považuje za nejrychlejší a nejsilnější sériově vyráběné auto světa. Slovo nej ale stojí i před cenovkou. Model se dá pořídit za v přepočtu 115 milionů korun, což je absolutní rekord.
S příchodem aktivistů a vládních opatření zmírňující emise skleníkových plynů se ale jednotlivé automobilky musí zaměřovat také na vývoj vozidel na alternativní paliva. Benzínu a naftě pomalu dochází dech a na výsluní se derou hybridy a elektromobily.
Volání vyslyšet i McLaren a do svého vozového parku tak zařazuje první sériově vyráběný plug-in hybrid sporťák Artura. V centru automobilky v Sheffieldu ve Spojeném království zasadili do auta elektromotor, ale také našlapaný šestiválec.
Síla? 680 koní. Auto dokáže zrychlit z 0 na 100 za 3 sekundy a dvoustovku bude tachometr ukazovat už za 8,3. Vůz ale může samozřejmě využívat i zmiňovaný pohon na elektřinu. Zase taková extraliga to ale nebude. McLaren s ním ujede jen 30 kilometrů a dobití trvá dvě a půl hodiny.
S použitím elektromotoru si navíc řidič neužije ani rychlost, kterou je McLaren pověstný. Na elektřinu? 130 kilometrů za hodinu. Zato vidlicový šestiválec se dokáže rozjet až na 300.
Dobře působí i hmotnost auta 1395 kilogramů, karbon-keramické brzdy nebo adaptivní tlumiče s nastavením na závody na okruhu. Průměrná spotřeba se navíc bude pohybovat na pohodové hodnotě 5,6 l/100 km.
McLaren Artura se chystá ke vstupu na automobilový trh a jeho cenovka bude začínat na v přepočtu 5 500 000 korun.