Více
    -1.5 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Nissan Qashqai nově i v hybridu. Japonci berou jedině úspěch

    Je to zhruba rok od doby, co japonská automobilka Nissan představila Evropě model Qashqai. Tehdy se jednalo výhradně o benzínový typ, tentokrát se ale pohon mění. Hybrid více šetří přírodu, je o něco promyšlenější, auto tak spíše získalo. E-Power se zkrátka a jednoduše povedl.

    Člověk by očekával, že japonský crossover v hybridu není nic revolučního. Typy takovýchto aut jsou po světě nadmíru populární a nejdou popsat jinak než jako jednoduchý mainstream. Nissan ale zašel o trochu dál. Ze svého Qashqaie udělal stupínek pomoci pro ty, kteří by rádi přesedlali na elektrickou variantu ježdění, ale nejsou zcela přesvědčeni. Výkon spalovacího motoru totiž nejde do kol, ale do elektromotoru, který se postará o zbytek. Lidem se proto zdá, že řídí čistokrevný elektromobil. Smělý nápad, který se zdá být skutečně chytře podchycen.

    Zvenku elegantní

    Celkový vzhled tohoto, svým způsobem nadčasového crossoveru, není ničím zvláštní. Zdá se, že Nissan zostřil linie a vyladil předek. Jinak se stále jedná o příjemný rodinný vůz s tím rozdílem, že na dveřích kufru objevíme veliký nápis E-Power. Najevo přeci musí vyjít to, jak moc je firma na svůj objev hrdá.

    Předek potkal lehký posun. LED světla se dostala do úzké spolupráce s chromem, takže rozeznat tyto dvě složky od sebe dá docela zabrat. Horní část se svažuje pod taktovkou chromovaných lišt do středu a z druhé strany jí jde naproti nárazník ve stejně zakřiveném stylu. V karoserii krásně vynikají průduchy, které tu mají svou nezastupitelnou roli.

    Zadní část nastavila laťku velkému počtu elegantních crossoverů. Přestože je celá část jemná a občas lehce useknutá typickými tvary, kufr je masivní a tvrdě vyhlížející. Velký nápis Qashqai, robustní LED světlomety a dostatečně velký, do výšky vytažený nárazník. To vše dodává kufru pocit sebejistoty a odhodlanosti. Na silnicích se i s hybridem budeme cítit jako majitelé vozovek.

    Chytrý nápad

    Kombinace 1,5litrového spalovacího motoru (dříve 1,2 l) se 140 kW elektromotorem nebyla využita pro ultra masivní výkon. 116 kW spalovacího tříválce nejde do kol, ale do elektromotoru. Energie tohoto motoru může putovat do baterie, do elektromotoru, nebo do obojího. Výrobci zároveň přišli se systémem Liner Tune, který by měl zajistit lepší zážitky při řízení hybridu.

    Nový Qashqai E-Power je auto, které nás ještě překvapí. Držíme palce a přejeme mnoho šťastných kilometrů.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.