Více
    -1.5 C
    Czech
    Sobota 2. prosince 2023

    Nehynoucí klasika. Pořídit si starý Ford chce čas i peníze 

    Dnes se zaměříme na klasiku všech klasik. Šestá generace série F značky Ford zažila vrchol slávy mezi lety 1973 až 1979. I dnes si můžeme tuhle stylovou hračku pořídit, bude to ovšem vyžadovat čas, peníze i nějakou tu znalost v oboru automobilů. Do rukou se nám dostane veterán, kterého budeme muset pravděpodobně prohnat celou řadou úprav. Výsledek za to ale stojí.

    Odkaz historie 

    Lidé se dnes rádi vracejí ke starým veteránům, podle kterých dnes měříme kvalitu nových strojů. Sérii F začal Ford vyrábět v roce 1948. Tehdy spatřila světlo světa první generace, která přetrvala až do roku 1952. Zákazníci si ji oblíbili tak moc, že okamžitě následovala generace druhá. Ford série F uchvátil ve své době řidiče převážně svou praktičností a abnormální spolehlivostí. I díky ní dnes můžeme těmto starým mašinám vdechnout život. 

    Produkce těchto trucků se nezastavila ani dnes, a tak můžeme na prodejnách potkat už 14. generaci v řadě. Tu Ford představil v roce 2021. Lidé si mohou nejnovější masivní pickup F-150 na rok 2023 pořídit za cca 2,5 milionu korun. Upřímně, pokud bychom chtěli renovovat model z roku 1977, o kterém dnes bude řeč, budeme potřebovat podobnou sumu peněz. Pojďme se na klasiku z minulého století podívat zblízka. 

    Design 

    Zákazníci si mohli pořídit Ford F250 1977 ve verzi sigle cab, nebo double cab. Přední část se vyznačovala masivním grilem s robustní mříží. Po stranách dotvářely nebezpečný vzhled kulaté světlomety. Horní část karoserie byla zpravila vyvýšená a zdobená nápisem Ford. Kola se širokou pneumatikou se dosti často nedostala blízko kabině. Ford karoserii pořádně zvedal, aby mělo auto rezervu při těžším nákladu. Zadní strana se pyšní názvem automobilky a krásným chromovaným nárazníkem. 

    Interiér podléhal kostumuzaci. Kožené sedačky se byly spojené v jeden celek, všude bylo tedy dostatek pohodlí. Oproti starším verzím už měl model 1977 vylepšené ukazatele rychlosti, stavu paliva a jiné. Provádět dnes renovaci Fordu F250 může být i vcelku nenáročná práce. Ford totiž dříve stavěl výrobu trucků hlavně na tom, že používal masivní a bytelné komponenty a další prvky. Stačí tedy povolit pár šroubů a palubní deska může do salónu krásy. 

    Motorizace

    Při záchraně veteránu bývá alfou i omegou motor. Mnozí neváhají celý stroj rozebrat a od podlahy vyčistit. Pokud motor není nikde výrazně poškozený, dá se snadno zachránit. Bude nás to ovšem stát nějaký ten halíř navíc. Ford F250 1977 používá 6,6litrový osmiválec, který dokáže vyrobit až 169 koní. Na svou dobu to byl skutečný tahač. 

    Verdikt 

    Oprava legendy je otázkou cti i prestiže. Model F250 1977 je přesně to, co si chce většina lidí zaparkovat do garáže. Upřímně, nedivíme se. Tyhle mašiny vydrží všechno. 

    Sledujte nás na sítích

    Ikonický motocykl nás jen tak bavit nepřestane. Takhle vypadá Triumph Bonneville Bobber

    Jedna z nejvíce známých firem v motocyklovém světě Triumph nabízí celou škálu moderních strojů. Lidé ovšem stále vyhledávají starou klasiku. Bonneville Bobber má se svou legendární siluetou i dnes co nabídnout. Cena je sice vyšší, do rukou se nám ale dostane naprosto neuvěřitelná mašina. Mnozí si ji navíc nechávají upravit podle svého. Proč jezdci tak zbožňují právě Bonneville Bobber? 

    Jako blesk z čistého nebe. Top Gear se loučí s fanoušky

    Jedna z nejslavnějších automobilových show na světě se pravděpodobně stahuje z televizních obrazovek. Na jak dlouho? BBC se sice nechala slyšet, že se jedná pouze o odmlku, mnohé spekulace fanoušků ale naznačují, že po 46 letech se s ojedinělým pořadem rozloučíme definitivně. Je tento krok chytrým tahem stanice BBC, která už jednou do vysílání výrazně zasáhla? 

    Dodávka, která bere dech. Renault představuje zbrusu nový model Master E-Tech 

    Přestože už stejnojmenné auto v arsenálu automobilka Renault má, tento kousek pro rok 2024 musíme právem považovat za zbrusu nový. Master E-Tech prošel tak markantní úpravou, že je od svého předchůdce vzdálen na míle daleko. Firma se zaměřila převážně na design a praktičnost. Výkon elektrické verze je dostačující. K mání bude ovšem i naftová varianta. 

    Nový hybrid na obzoru. Automobilka Hyundai dodala na trh model Kona 

    Kdo se o tuto firmu zajímá, ví, že Kona není ničím novým v jejím arsenálu. Nově ale přibyly modely s hybridním pohonem i tím elektrickým. Dnes se podíváme na ten kombinovaný. Hyundai zcela předělala design a připravila pro zákazníky nekonečnou zásobu technologií a funkcí. Výkon se drží na solidním průměru, který sice nezazáří na okruhu, ale pro všední den poslouží skvěle. 

    Justin Bieber umí sbírat auta. Jeho garáž bychom asi nevyčíslili 

    Justin Bieber je dost možná nejznámější zpěvák na světě. Disponuje jměním, které mu dovoluje pořizovat si skvosty na čtyřech kolech. Pojem krásy se sice liší od člověka k člověku, jedno je ale jisté. Bavíme se zde o sbírce aut, která rozhodně zaujme. Bieber totiž nekončí pouze u koupě nového auta. Většinu pak ještě pošle do dílny, kde mu ji upraví na míru. 

    Ikonický motocykl nás jen tak bavit nepřestane. Takhle vypadá Triumph Bonneville Bobber

    Jedna z nejvíce známých firem v motocyklovém světě Triumph nabízí celou škálu moderních strojů. Lidé ovšem stále vyhledávají starou klasiku. Bonneville Bobber má se svou legendární siluetou i dnes co nabídnout. Cena je sice vyšší, do rukou se nám ale dostane naprosto neuvěřitelná mašina. Mnozí si ji navíc nechávají upravit podle svého. Proč jezdci tak zbožňují právě Bonneville Bobber? 

    Jako blesk z čistého nebe. Top Gear se loučí s fanoušky

    Jedna z nejslavnějších automobilových show na světě se pravděpodobně stahuje z televizních obrazovek. Na jak dlouho? BBC se sice nechala slyšet, že se jedná pouze o odmlku, mnohé spekulace fanoušků ale naznačují, že po 46 letech se s ojedinělým pořadem rozloučíme definitivně. Je tento krok chytrým tahem stanice BBC, která už jednou do vysílání výrazně zasáhla? 

    Dodávka, která bere dech. Renault představuje zbrusu nový model Master E-Tech 

    Přestože už stejnojmenné auto v arsenálu automobilka Renault má, tento kousek pro rok 2024 musíme právem považovat za zbrusu nový. Master E-Tech prošel tak markantní úpravou, že je od svého předchůdce vzdálen na míle daleko. Firma se zaměřila převážně na design a praktičnost. Výkon elektrické verze je dostačující. K mání bude ovšem i naftová varianta. 

    Nový hybrid na obzoru. Automobilka Hyundai dodala na trh model Kona 

    Kdo se o tuto firmu zajímá, ví, že Kona není ničím novým v jejím arsenálu. Nově ale přibyly modely s hybridním pohonem i tím elektrickým. Dnes se podíváme na ten kombinovaný. Hyundai zcela předělala design a připravila pro zákazníky nekonečnou zásobu technologií a funkcí. Výkon se drží na solidním průměru, který sice nezazáří na okruhu, ale pro všední den poslouží skvěle. 

    Justin Bieber umí sbírat auta. Jeho garáž bychom asi nevyčíslili 

    Justin Bieber je dost možná nejznámější zpěvák na světě. Disponuje jměním, které mu dovoluje pořizovat si skvosty na čtyřech kolech. Pojem krásy se sice liší od člověka k člověku, jedno je ale jisté. Bavíme se zde o sbírce aut, která rozhodně zaujme. Bieber totiž nekončí pouze u koupě nového auta. Většinu pak ještě pošle do dílny, kde mu ji upraví na míru.