Více
    16 C
    Czech
    Pondělí, 8 srpna, 2022

    Kam se bude ubírat firma Royal Enfield? Koncept KX

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Už v roce 2018 představila firma Royal Enfield světu koncept KX. Ten měl za úkol ukázat směr, kterým se chce indická společnost ubírat. Oproti dosavadním modelům se koncept vyznačuje více futuristickým vzezřením. Dvouválec s rovnou siluetou představuje zcela nový přístup inženýrů z Indie i UK. Takto by v budoucnu mohly vypadat stroje ze světoznámé motocyklové výroby. 

    Výrobci si nechali napsat na štítek své propagační stránky: „od výkresu až po realitu za 6 měsíců“. Inu, jsou rychlí. Motorka, která pod jejich technickými pery ale vznikla je všechno, jen ne nějaká rychlokvaška. Stroj, který překypuje fantasticky laděnými křivkami a silně progresivními prvky, zkrátka vypadá dobře. Přestože se koncept ukázal světu už v roce 2018 na veletrhu EICMA, zatím na nových strojích žádnou inspiraci nevidíme. Budeme tedy čekat a doufat. 

    Design pokrokového konceptu 

    Oba vývojářské týmy, jeden v Indii a jeden v UK, se inspirovaly poválečným stylem. Staré dobré mašiny s motorem do V a ne příliš zahnutou siluetou. Royal Enfield má zkušenosti s podobnými motocykly, které se vyznačují historickými tvary. Classic 350 je toho ideálním důkazem. Koncept KX ovšem posouvá všechny tyto tvary na zcela novou úroveň. 

    Kola bez výpletu. Toto je asi ta nejsilnější změna. Lité „nádhery“ dostaly pořádný průměr. Přední kolo je chycené do vidlice, která je vše, jen ne obyčejná. Společně s kapličkou světlometu tvoří jeden kus. Vcelku zajímavý přístup. Řídítka se dostala na vysokou pozici. Nádrž si drží rovnou linii a plynule navazuje na sedlo. Dále je motocykl zakončen krásným blatníkem, který na milimetry kopíruje zadní kolo. 

    Z dvouválce nám vycházejí dva výfuky, které se potkávají v zadní části motorky. Koncovky jsou hranaté, což je u takovéhoto stroje skutečný nezvyk. Ideálně to ale nahrává novému konceptu toho, jak mají nové stroje od Royal Enfield vypadat. Poslední dekorační prvek se nachází pod sedlem. Pružina tlumení je zabudována v železném obalu, do kterého je zasazené zadní kolo. Detaily, které dělají z tohoto konceptu mistrovské dílo. 

    Verdikt 

    Motorka, která nikdy z garáží nevyjela a nevyjede. Všichni ale víme, jak to s koncepty chodí. Jsou tu pro to, aby na nich firmy demonstrovaly svůj um a nové nápady. V tomto smyslu se Royal Enfield posunul neskutečně vpřed. Dokázal, že i staré stroje mohou kombinovat historii s moderní poptávkou. 

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Napište svůj komentář

    Zadejte svůj komentář!
    Zde prosím zadejte své jméno