Firma MG si získala fanoušky po celé Evropě převážně díky svým SUV vozům, které nás nevyjdou na příliš veliké peníze. Nově najdeme u prodejců také elektrický stroj pojmenovaný MG4. Od svých sourozenců se spalovacími motory se extrémně liší. Design se zcela podrobil tomu, co si od automobilů žádá současná doba. Cena nám zrovna neroztrhá peněženku na kousky.
Elektro mobilita je na vzestupu a automobilky se předhánějí, která nabídne lepší vzhled, delší dojezd, pohodlí, a hlavně přijatelnou cenu. U mnohých je právě pořizovací částka zpravidla problém. Mnoho evropských gigantů nabízí své elektrické vlajkové lodě za více než milion korun v základu. MG dokáže těmto zvyklostem konkurovat. Zbrusu nový model MG4 pořídíme už za 779 000 korun. Bavíme se sice stále o vysoké sumě, ve světě elektromobilů se ale dokázala firma MG překonat.
Technologicky si firma MG počíná velice schopně. Nabízí například funkci MG iSmart. Jsme tak schopni propojit vozidlo s internetem, a tím pádem i s námi. Můžeme zároveň sledovat stav vozu, kondici baterie nebo dojezdové kilometry. Automobilka MG také do této funkce zakomponovala Bluetooth klíč, dálkové ovládání aplikací, klimatizace, nebo plánování tras. Model MG je tak skvěle vybaven na jakkoli náročnou jízdu. Pojďme se na tento počin známé společnosti MG podívat zblízka.
Design
Sportovní a dynamický. Na první pohled je jasné, že stojíme před elektrickým vozem. Zkušenému oku by snad mohla připadat přední maska nápadně známá. Někteří se kloní k názoru, že se MG4 z této strany lehce podobá vozu Tesla. Jedná se však pouze o var světlometů. Zbytek, a to včetně sportovně laděného nárazníku, by si mohl nechat MG patentovat. Zadní strana podporuje dynamickou myšlenku svým lomeným spoilerem.
Interiér působí čistě a minimalisticky. Vše ovládáme z telefonu nebo na veliké obrazovce infotainmentu. Zároveň budeme velice rádi za multifunkční volant. Přístrojový panel vystupuje sice v menším provedení, ale ve stejné podobě jako hlavní obrazovka. Sedadla jsou pohodlná a na delší cesty skvěle připravená. Kufr pojme až 1177 litrů.
Motorizace
Dojezd se dostal až na úroveň 450 km. To už není špatný výsledek na vozidlo, které nás vyjde o polovinu levněji než tuzemská varianta. Výkon se pohybuje v rozmezí od 125 kW až do 150 kW.
Verdikt
Pokud bychom snad uvažovali o elektromobilu, který nás nevyjde na miliony a odvede slušnou práci, rozhodně nezapomeňme na model MG4. Stojí totiž za to.