Více
    0.2 C
    Czech
    Pátek 27. ledna 2023

    Dva velikáni, jeden vítěz. Jak dopadla bitva mezi Mercedesem a Audi?

    Luxus, síla, rychlost. Těmito slovy by se daly charakterizovat značky Mercedes a Audi. Dva velikáni z Německa se stále přou o přední příčky automobilového průmyslu ve své zemi a soupeří. Teď se do vzájemného souboje dostaly i dva modely – Audi RS6 a Mercedes-AMG E63 S. Jak test dopadl? Mnozí možná budou překvapeni.

    Snad jen pro pořádek by se slušelo říct, kde naši kolegové z australského magazínu test provedli. Síly se měřily v Gippslandu, farmářské krajině, kde se dešťová voda míchá s bahnem od traktorů. Je zde vcelku chladno a Evropanovi by přišla krajina velice podobná např. té ve Skotsku, včetně chladného počasí.

    Audi úplně neřeší, v jakém podnebném pásu se zrovna předvede. Je jedno, jestli prší nebo je sluníčko, RS6 podává v rámci možností standardní výkon. Silnice brázdí, jako by se nechumelilo a to je něco, co musíme těmto čtyřem kruhům rozhodně nechat. Mercedes má obecně vzato radši teplejší podmínky a bylo to i znát na ovladatelnosti. Zatímco Audi držela jak přibitá, AMG mělo občas lehké problémy a karamboly.

    Rychlost a výkon

    Oba sedany mají náhon na všechny 4, 8 válců pod kapotou twin-turbo 32vs podobnou kubaturou. Audi 3996cc vede proti 3982cc u Mercedesu. Na kilowaty si vedení zase přejímá AMG, které dá dohromady 450kW, zatímco RS6 „pouze“ 441kW. Rozdíl je tedy malý, ale každý kW se počítá.

    Na startu se spíše předvede „Meďák“ se svým krouticím momentem 850Nm. To je šílenost. RS6 má sice 800, což je taky slušný arsenál, ale každý víme, co těch 50 navíc dokáže udělat. Obě auta jsou v automatu s rozdílem 8 stupňů vs. 9 pro Mercedes. Zatímco Audi váží 2075kg a dokáže tím pádem 1 své tuně věnovat 213kW, AMG dokáže darovat 239kW se svými 1880kg.

    V rychlostním testu opět zazářil Mercedes. Přes nehostinné podmínky dokázal z 0 vystartovat na 100km/h za 3,51s. to je opravdu krásné číslo. Audi to zvládla za 3,56s, což je sice malý rozdíl, ale platný. Od toho se odvíjí i fakt, že na 200km/h se Mercedes dostal za 11,76s zatímco RS6 za 12,48. A to už je skoro vteřina, která bývá u všech závodů dost drahá.

    Audi se zase nesmí upřít brzdění, kdy ze 100km/h dokázala trhnout nulu na 36,73m. Mercedes potřeboval skoro metr navíc. To bývá při nehodách často rozhodující.

    Design a cena

     Oba sedany jsou nepopsatelně krásné. Interiéry těchto obou matadorů jsou jak z nového světa. Audi připomíná nádhernou vesmírnou loď s kombinací červené a černo-šedé. Celkově působí oproti Mercedesu trochu sebejistěji a promyšleně. Ten má zase velmi výkonné stereo a hlavně se musí pochválit, jak dokázali designéři propojit budíky s dotykovou obrazovkou na palubce. Zkrátka nádhera.

    U obou modelů si připlatíte. To se ale dalo čekat. Audi se pohybuje kolem 3,5 milionů a Mercedes je na 4 milionech. Otázkou je, jestli mají skutečně oba co nabídnout v porovnání s cenou. To už je asi otázka na každého z nás. Na každém z testovacích vozů nalezneme pro i proti. Audi je bezpečnější a levnější, Mercedes zase rychlejší a výkonnější. Po jakém autě byste sáhli vy?

    Sledujte nás na sítích

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster.