Více
    -0.9 C
    Czech
    Sobota 28. ledna 2023

    Peugeot ukázal nový crossover 2008 GT. Oblíbený model dostal nový rozměr

    Peugeot a jeho čísla. 106, 206, 306, 1007, 4007? Takhle Francouzi označují své modely. Kdekdo by si mohl říct, že něco takového nemá šanci, opak je ale pravdou. Třeba takový Peugeot 2008 GT je celkem oblíbené autíčko. A papírově by mělo mít na to, aby udělalo velkou parádu.

    Přestože se jedná o druhé nejoblíbenější auto, které Francouzi pod značkou Peugeot vysílají do světa, se svými doposud 364 prodanými kusy to zase není taková sláva. Méně crossoverů prodala snad už jenom Suzuki a to svůj typ S-Cross. Pokud se zamyslíme nad cenou, která je opravdu někde mezi klasickou a lepší třídou, nezbývá nám než hádat, co stojí za neúspěchem.

    Nové GT je tím typem auta, které si nás buďto získá na první dobrou, nebo vůbec. Nejsou snad lidé, ve kterých by nevyvolávalo emoce. Koneckonců, o to vlastně jde. Máme plno aut, která jsou prostě hezká, nebo výkonná, ale málokdy nám opravdu rozproudí krev v žilách. Tohle Peugeot dokáže každým svým vozem. Všichni máme na tohohle lva nějaký názor.

    Překvapivý výkon

    Ve srovnání s podobně velkým crossoverem Kia Sportage 2021, který je zároveň o trochu vyšší cenová kategorie, si GT nestojí vůbec zle. Tohle pětidveřové malé SUV může nabídnout motor: 3 cylindry, obsah 1199cc 12v, turbo. Výkon inženýři vytáhli na 96kW, což je u tohoto typu „autíčka“ vlastně docela přijatelné. Krouticí moment 230Nm také není zlé číslo.

    Z 0 na 100 to dokáže „vytárovat“ za 9,3s. Maximální rychlost je něco kolem 199 km/h. Pozoruhodná je i váha. Přestože se jedná o crossover, disponuje „pouze“ 1247kg. V tomto rozložení je síla na váhu cca 77kW na tunu, takže GT jede velmi lehce. 6 stupňový automat oceníme hlavně ve štrúdlech po cestě do práce.

    Vzhled lidé milují, nebo nesnáší

    Design bývá u Peugeotu vždy odvážný a u 2008 to platí dvojnásob. Exteriér vypadá vlastně docela normálně a realisticky. Zadní část se o pár čísel zvedla a budí dojem, jakoby padala směrem k motoru. Prosklená část je na první pohled, bohužel, velikostně v nepoměru ke zbytku. Celé GT tak trochu připomíná vesmírnou loď, než rodinný crossover. Neznamená to však, že je to chyba. Vzhled je odvážný a rozhodně si najde obdivovatele.

    Kde se ovšem milovníci daleko více a rychleji roztřídí, že interiér. Je férové říct, že design vnitřku kabiny má nějakou logiku a je vidět, že u toho někdo přemýšlel. Celkově si ovšem připadáme jako v seriálu Hvězdná brána. Všude jsou využité kosé tvary a úhly a je jisté, že se nikdo nebude nudit, když bude interiér prozkoumávat. Za nás velký kredit za odvahu i provedení.

    Kdo si Peugeot pořídí?

    Nové GT je, jak už jsme si řekli, jen pro určitou skupinu lidí, kteří ho prostě budou milovat, i za cenu cca od 0,5 – 0,7 milionu korun. Za podobnou cenu si komukoli vyplatí se při hledání rovnou podívat na Škodu Karoq, Ranult Captur, nebo již zmíněnou Kiu Sportage. I tak je ale GT 2008 crossover, který má hodně co nabídnout.

    Sledujte nás na sítích

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů.