Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Premiéra nové Fabie se kvapem blíží. Škoda odtajnila nákresy

    Jen málokterý model české značky Škoda se zapsal do povědomí automobilové veřejnosti takhle tučným písmem. Fabia patří mezi oblíbence a brzy se dočká nové vylepšené verze. Do premiéry zbývají dva týdny, už teď ale v Mladé Boleslavi ukázali nákresy.

    Favorit, Felicia, Octavia, Kodiaq, Fabia. To je jen krátký výčet populárních modelů mladoboleslavské automobilky Škoda. Automobilka, která patří do koncernu Volkswagenu, připravuje čtvrtou generaci posledního jmenovaného auta.

    První Fabia spatřila světlo světa už v roce 1999, od té doby ale ušla pořádný kus cesty. Z oblých křivek se postupně přecházelo na hranatější, čehož bude jasným důkazem i generace s pořadovým číslem 4.

    Předchůdce „čtyřky“ vznikl v roce 2014, Škoda tak obměňuje Fabii po dlouhých 7 letech. Zatím není známá přesná specifikace či technické údaje, alespoň nástin už ale „Škodovka“ představila formou nákresů široké veřejnosti.

    Větší, s novými světlomety

    Moc toho sice nevíme, pár věcí se ale přeci jen najde. Tak třeba detaily týkající se velikosti. Oproti předchozí třetí generace by měla Fabie narůst. A to přesně o 111 mm na délku a 48 mm do šířky. Zvětší se o rozvoz náprav, mělo by tak jít o největší automobil svého druhu.

    Kromě celého auta by měl narůst i prostor. O 50 litrů se zvětší například zavazadlový prostor. Je toho až, až. Větší kola, nové LED světlomety, které mohou někomu evokovat například novější model Scala.

    Jinak to ale zase taková revoluce nebude. Ve Škodě jsou s designem Fabie spokojení, na změnu tak není žádný důvod. Fabia by měla jezdit na platformě MQB Ao, kterou využívá třeba Volkswagen Polo, Audi A1 nebo Seat Ibiza.

    Škoda láká také na nové barvy. Výrobci slibují, že by mělo jít oddělit lakování střechy a zbytku vozu, k tomu se navíc mohou přidat i další detaily. Fabia bude dostupná v několika variantách a za další 2 až 3 roky by měla přijít na trh i verze kombi.

    Všichni už se nové generace Fabie nemohou dočkat, tolik času do premiéry už ale naštěstí nezbývá. Škoda plánuje představit Fabii oficiální cestou 4. května během večerních hodin.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.