Více
    1.7 C
    Czech
    Sobota 15. března 2025

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Je to tady. Škoda představila další elektrický kousek Enyaq Coupé iV

    Škoda Enyaq a její SUV už jezdí nějaký ten pátek, na další kousek do elektrické sbírky se ale nějaký čas čekalo. Teď je konečně jasno, na silnice se v dohledné době dostane i Enyaq Coupé iV. Vypadá elegantně, dynamicky a dravěji, navíc se vyrábí v České republice. Pojďme se na auto podívat blíž.

    Reklama

    Co se vlastně lidem ze Škody povedlo? Stvořili pro nás elektromobil, který více než jiný nechává prostor emocím. Je to něco jako Apple. Lidé ho chtějí, přestože jsou na trhu i jiné telefony. Stejně jako kalifornská značka, i Škoda vsadila na osobitost a eleganci. Nové coupé je nabité vášní a doslova vybízí k dokonalým jízdním zážitkům. Nutno říci, že po modelu SUV je tenhle stroj ve výhodě. Lidé rádi nové věci.

    Nechal se slyšet i předseda představenstva Škoda Auto Tomáš Schäfer: “Nová verze je zároveň prvním čistě elektrickým vozem RS značky Škoda. Enyaq Coupé iV spojuje emotivní vzhled a vysokou účinnost a nabízí velkorysý prostor typický pro vozy značky Škoda.“

    Design a emoce

    Přes všechny technologické parády, které pro nás byly nachystány, je stále největší trefou na komoru vzhled. Na novém provedení karoserie se skutečně nešetřilo a nic nebylo ponecháno náhodě. Prosklená panoramatická střecha, která plynně navazuje na přední i zadní sklo je elegantní doplněk. Kola 19 až 21 palců patří k tomu nejlepšímu, co automobilka vydala. Postavené na platformě MEB. Vzhled se prostě povedl a dlouho nebude překonán.

    Nejde ani o ultra malé auto. Ve standardním uspořádání pojme coupé až 570 litrů nákladu. To je vcelku pozitivní zpráva.

    Výkon

    Jako první elektrické auto značky Škoda, bude Enyaq dodáván i jako RS. Výkon 220 kW je opravdu masivní a ve spojení s 460 Nm jde o slušnou hračku. Z 0 na 100 za 6,5s, což není nejrychlejší, ale stále se jedná o moc krásné číslo. Maximální rychlost 180 km/h je naprosto postačující, i když, kdo by nechtěl tenhle stroj otestovat trochu více? Verze RS má navíc prosvětlenou masku chladiče 131 diodami, které se u ostatních modelů dodávají na přání.

    Na výběr máme ze dvou baterií. Jedna, která je základem pro RS, se také najde ve verzi Enyaq Coupé iV 80x, a má výkon 195 kW, krouticí moment 425 Nm. Dále verze 80, která disponuje sice jen 150 kW, ale zato největší baterií. Ta jí garantuje nejdelší dojezd 545 km. Dále verze 60 s výkonem 132 kW s náhonem na zadní kola.

    Výrobci vyladili i nabíjení vozu. Na rychlodobíjení jsme hotoví za 29 minut s baterií o kapacitě 82 kWh. Pokud si domu pořídíme wallbox charger, můžeme se na cestu pustit za 6 až 8 hodin.

    Škoda představila neuvěřitelný kousek, který nastavuje laťku nejednomu světovému matadoru. Přejeme plno šťastných, elektrických kilometrů. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama