Více
    1.7 C
    Czech
    Sobota 15. března 2025

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Mazda roku 2023. MX-5 představuje nabroušené žihadlo

    Mazda si na rok 2023 připravila vylepšenou legendu. Model MX-5 si drží těžiště pekelně nízko a odrovná nás i svým skvostným designem. Výrobci se snažili přiblížit vzhledem k pohybu. Na první pohled nás musí automobil lákat lehce přišlápnou plyn. Dynamika se stala určujícím faktorem. Cenově se sice MX-5 přibližuje milionu, počet zážitků za volantem ovšem vyčíslit nelze.

    Reklama

    MX-5 patří mezi skutečné legendy, které mezi námi brázdí silnice už pěkných pár let. Postupem času se auto transformovalo, i tak si ale zachovalo ikonickou tvář. Nehledejme v tomto voze nic zvláštního. Účel plní jen jeden. Řidič musí cítit dynamiku podvozku, sílu motoru a nízké těžiště. Výsledkem tak zůstává jízda plná zážitků a vzpomínek. Za kvalitu se ovšem platí, a MX-5 není výjimkou. Základní cena nás sice nemusí tolik zarazit, pokud si ale dopřejeme nějaké ty prvky a technologie navíc, oprašme si peněženku. Těšit nás ale může fakt, že tahle investice se vyplatí. Japonská kvalita přetrvá věky a nás model MX-5 budeme jednou směle ukazovat vnoučatům. Pojďme se na tohle žihadlo podívat zblízka. 

    Design 

    Vzhled hraje u modelu MX-5 doslova první housle. Výkonný motor by byl k ničemu, kdyby nebyl podpořený designem vyjadřujícím dokonalou dynamiku. Přední část dostala vcelku známou masku s lesklým znakem uprostřed. LED světlomety se zúžily a protáhly do stran. Nárazník se snížil a svými otvory se stará o hladší proudění vzduchu. 17palcová kola nás okamžitě dostanou nejen svým stylem, ale také funkčností. Podporují nízké těžiště a automobil tak drží na vozovce jako přibitý. Barevně můžeme sáhnout po legendární rudé, nebo po novince jménem Zircon Sand. 

    Interiér nabízí jednoduchost a pochopitelně kvalitu. Nikde se nesetkáme s levným plastem, naopak, vše je oblečené do kůže s masivními švy. Sedadla dostala skvělý skořepinový tvar a řadící páka se zmenšila natolik, aby co nejvíce padla do ruky. Ke starému stylu má sice interiér daleko, zvykneme si ale velice rychle. 

    Motor 

    Pod kapotou najdeme 1,5litorvý motor o výkonu 132 koní. Může se jevit jako malý, v poměru s ergonomií a hmotností vozu se ale jedná o skutečnou střelu. Točivý moment se ustálil na 152 Nm. 

    Verdikt 

    830 000 korun v základu je sice hodně peněz, v porovnání s výbavou jde ale o férovou nabídku. Dostat se sice můžeme až k milionu, to už je ovšem jiná pohádka. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama