Čínská značka M-Hero vstupuje na český trh s modelem, který nenechá nikoho chladným. M-Hero 917 zvládne stoupání až do 100 procent, brodí devadesáticentimetrové řeky a při parkování se umí posunout do strany. Kdo hledá civilní auto, není cílová skupina.
Dongfeng představil na českém trhu svoji novou značku zaměřenou na elektrické a hybridní off-roady. Model 917 se nabízí ve dvou verzích: čistě elektrické BEV a plug-in hybridní REV. Obě verze nabídnou výkony srovnatelné s armádním obrněncem na baterie.
Platforma MORA nese čtyři elektromotory v případě elektrické verze, tři elektromotory a benzinový generátor u hybridní. Výkon dosahuje až 800 kW, točivý moment 1400 Nm. Zrychlení z nuly na stovku zvládne elektrická varianta za 3,7 sekundy.
Do terénu i do vody
Světlá výška se podle režimu mění v rozmezí 230 až 335 mm. Brodivost dosahuje až 900 mm. Nástupní úhel vpředu je 36,8 stupně, vzadu 37,5. Přechodový úhel dosahuje téměř 28 stupňů. Vozidlo má 100% uzávěrky všech tří diferenciálů.
Zadní kola lze natočit až o 10,6 stupně, což umožňuje pohyb diagonálně. Funkce „krabí krok“ se hodí v terénu i při parkování. Výrobce mluví o „řízení všech čtyř kol“ a doplňuje, že systém zvládne překonat stoupání až do 45 stupňů.
Těžká výbava v těžkém autě
Pohotovostní hmotnost elektrické verze přesahuje 3,2 tuny. Nejde ale o holý rám. Interiér nabízí masážní sedadla čalouněná kůží Nappa, 16reproduktorový systém Dynaudio a tři displeje pro infotainment. Kromě hlavního panelu má samostatný displej i spolujezdec.
Standardní výbava zahrnuje kompletní LED osvětlení, vzduchový podvozek, head-up displej, klimatizaci s antialergenními filtry i výsuvné nášlapy. Nechybí ani 540° kamerový systém se zobrazením podvozku.
Hybrid s delším dechem
Verze REV kombinuje výkon 600 kW s maximálním dojezdem přes 1000 kilometrů. Baterie má kapacitu 65,9 kWh a podporuje rychlonabíjení z 30 na 80 procent za 37 minut. Palivová nádrž má objem 84 litrů.
Zrychlení hybridní varianty je pomalejší, ale pořád působivé – 6 sekund na stovku. Dojezd čistě na elektřinu činí 200 kilometrů, v kombinovaném režimu podle cyklu CLTC až 1026 kilometrů.
Cena začíná vysoko
V Česku startuje hybridní varianta na ceně 4 499 900 korun. Plně elektrická verze stojí o půl milionu více. Kromě techniky a výbavy zákazník dostane i stroj, který vzbuzuje pozornost už na papíře. M-Hero 917 není stvořený pro tichošlápky.
Tento vůz míří na zákazníky, kteří neřeší parkovací místa v podzemních garážích, ale hledají maximální výkon, schopnosti a výrazný styl. A kteří jsou ochotni si za to odpovídajícím způsobem připlatit.