Více
    18.5 C
    Czech
    Neděle 27. července 2025

    Volkswagen Tayron je v Česku. Míří na rodiny a míří i na Kodiaq

    Volkswagen přiváží na český trh nový sedmimístný model Tayron. Nejde o zcela nový vůz, spíš o evoluci známého Tiguanu Allspace s jiným jménem, modernějším designem a širší výbavou. Výrobce tak reaguje na poptávku po větších rodinných SUV a zároveň míří na zákazníky, kteří nechtějí jezdit ve škodovce.

    Opel Mokka GSE nabídne 280 koní a techniku z rallye

    Opel představuje nejostřejší verzi svého elektrického crossoveru. Mokka GSE čerpá inspiraci ze soutěžního speciálu GSE Rally a přináší na silnice to nejlepší z elektrického motorsportu.

    Lamborghini Temerario 2026. Čirá radost z jízdy s novým V8

    Zapomeňte na elektromotory – Lamborghini dává přednost emocím. Nový model Temerario, nástupce legendárního Huracánu, přichází s nově vyvinutým 4.0 V8 biturbo motorem, který se vytáčí až na 10 000 ot/min. V době, kdy většina sportovních značek přechází na elektrický pohon, Lamborghini vysílá jasný signál: zážitek z jízdy stále hraje první housle.

    Reklama

    Nový osmiválec s výkonem 789 koní je mechanicky spojený se stěnou kabiny, takže řidič slyší a cítí každé zavrčení motoru – a to bez elektronických triků. V módu Corsa otáčky letí vzhůru s nebývalou vervou a řidič musí pečlivě sledovat ručičku otáčkoměru, aby stihl správně řadit pomocí pevných pádel pod volantem. Zvuk je ostrý, exotický, rychle reagující. 

    Plug-in hybrid? Ano, ale pořád Lamborghini

    Temerario sází na podobný hybridní koncept jako větší Revuelto – tři elektromotory a malá 3,4kWh baterie, která umožňuje přibližně 8 km jízdy čistě na elektřinu. Zadní motor je přímo spojen s klikovou hřídelí a pomáhá především při rozjezdu, než se roztočí masivní turbodmychadla. Celkový výkon soustavy dosahuje 907 koní a 800 Nm, což je o 276 koní více než u nejvýkonnějšího Huracánu.

    Díky nové funkci launch-control auto doslova vypálí ze startu – s výkonem na zadní nápravě se předem připraví na start a vystřelí vpřed s minimálním prokluzem. Lamborghini uvádí zrychlení na 100 km/h za 2,4 sekundy.

    Podvozek, řízení a chování

    Lamborghini Temerario dostal zcela nový hliníkový prostorový rám, vyvinutý ve spolupráci s Audi, o 20 % tužší než předchozí konstrukce. Rozvor narostl o 3,8 cm, délka o 25 cm, šířka o 7,4 cm – to vše ve jménu lepší prostornosti a ovladatelnosti. Díky novému řízení působí auto neuvěřitelně hbitě – i přes hmotnost přes 1860 kg.

    K dispozici je i driftovací režim se třemi úrovněmi, který umožní kontrolovaný smyk i u čtyřkolky – systém pak aktivně pracuje s točivým momentem mezi vnitřním a vnějším kolem.

    Pneumatiky a podvozek

    Vrcholem nabídky jsou pneumatiky Bridgestone Potenza Race, vpředu 255/35 ZR20, vzadu 325/30 ZR21. Jsou extrémně přilnavé, ale Lamborghini u nich zdůrazňuje i životnost – i po 30 kolech na okruhu byly podle testu Car and Driver jen o sekundu pomalejší než nové. Temerario záměrně není na extrémních „hero“ pneumatikách, jako např. Corvette ZR1 s Michelin Cup 2R – je hravější, méně sterilní.

    Kolik stojí čirá radost?

    Startovní cena se v ČR bude pohybovat kolem částky 9 milionů korun. Nepočítám do toho samozřejmě výpadové balíčky, které mnozí využijí. Ano, Lamborghini Temerario 2026 je drahá hračka. Ale kdo si do ní sedne, hrát si nepřestane. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Volkswagen Tayron je v Česku. Míří na rodiny a míří i na Kodiaq

    Volkswagen přiváží na český trh nový sedmimístný model Tayron. Nejde o zcela nový vůz, spíš o evoluci známého Tiguanu Allspace s jiným jménem, modernějším designem a širší výbavou. Výrobce tak reaguje na poptávku po větších rodinných SUV a zároveň míří na zákazníky, kteří nechtějí jezdit ve škodovce.

    Opel Mokka GSE nabídne 280 koní a techniku z rallye

    Opel představuje nejostřejší verzi svého elektrického crossoveru. Mokka GSE čerpá inspiraci ze soutěžního speciálu GSE Rally a přináší na silnice to nejlepší z elektrického motorsportu.

    USA dostanou zajímavý přírůstek. RAM chystá nový truck 

    RAM se konečně chystá vrátit do boje v segmentu středně velkých pick-upů. Po dlouhých letech bez přímého konkurenta pro vozy jako Toyota Tacoma, Ford Ranger nebo Chevrolet Colorado, přichází změna. RAM oficiálně potvrdil, že vyvíjí zcela nový pick-up střední velikosti. A i když do jeho uvedení zbývá ještě několik let, informace už začínají prosakovat na povrch.

    Malý detail, velký dopad. Toyota Tundra a Sequoia mají nejen nový lak 

    Toyota představila modernizované verze svých dvou největších modelů – pick-upu Tundra a SUV Sequoia – pro modelový rok 2026. A i když design zůstává nápadně robustní a nezaměnitelný, změny přicházejí především v podobě nových barev, výbavy a technických prvků.

    Formule 1 má ambiciózní cíl. Do roku 2030 bude uhlíkově neutrální  

    Světový šampionát Formule 1 má ambiciózní, ale stále reálný cíl – dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2030. Podle výroční zprávy o udržitelnosti se F1 podařilo od roku 2018 snížit svou uhlíkovou stopu o 26 %, z 228 793 tun CO₂ ročně na 168 720 tun. Lze tedy atakovat nulu? 

    Ferrari F80 drtí představy o supersportech 

    Ferrari znovu přepisuje pravidla hry. Nový model F80 pokračuje v tradici výjimečných supersportů, kterou odstartovalo už legendární 288 GTO. A stejně jako jeho předchůdci, i F80 přichází s revolučním pojetím výkonu, designu i technologie. Výsledek? Možná vůbec nejultimátnější silniční Ferrari v historii.

    Yugo se vrací s novým designem a ambicemi pro masy

    Značka Yugo se po letech pokusí o comeback. Ikona socialistických silnic s pohnutou minulostí míří zpět na trh v moderní podobě. Nový koncept z dílny srbského designéra Darka Marčety představil miniaturní hatchback v retrofuturistickém stylu.

    Subaru Uncharted rozšiřuje elektrickou nabídku značky

    Subaru vstupuje na evropský trh s novým elektrickým crossoverem Uncharted. Model staví na platformě e-Subaru Global Platform, sdílí techniku s Toyotou C-HR+ a zařadí se pod větší Solterru. Nabízí výrazný design, pohon všech kol a až 585 km dojezdu.

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší éru spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Zákazníci tak mohou počítat s kombinací silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

    Hyundai Ioniq 9 je tady a dokáže překvapit nejen výbavou 

    Obrovský dojezd, tichý provoz a výborné jízdní vlastnosti – nový Hyundai Ioniq 9 má všechny předpoklady stát se špičkou mezi elektrickými SUV s třemi řadami sedadel. Navíc nikomu nebude vadit, že se do tohoto vozu nelije benzín. Elektřina všem vytře zrak. 

    Volkswagen Tayron je v Česku. Míří na rodiny a míří i na Kodiaq

    Volkswagen přiváží na český trh nový sedmimístný model Tayron. Nejde o zcela nový vůz, spíš o evoluci známého Tiguanu Allspace s jiným jménem, modernějším designem a širší výbavou. Výrobce tak reaguje na poptávku po větších rodinných SUV a zároveň míří na zákazníky, kteří nechtějí jezdit ve škodovce.

    Opel Mokka GSE nabídne 280 koní a techniku z rallye

    Opel představuje nejostřejší verzi svého elektrického crossoveru. Mokka GSE čerpá inspiraci ze soutěžního speciálu GSE Rally a přináší na silnice to nejlepší z elektrického motorsportu.

    USA dostanou zajímavý přírůstek. RAM chystá nový truck 

    RAM se konečně chystá vrátit do boje v segmentu středně velkých pick-upů. Po dlouhých letech bez přímého konkurenta pro vozy jako Toyota Tacoma, Ford Ranger nebo Chevrolet Colorado, přichází změna. RAM oficiálně potvrdil, že vyvíjí zcela nový pick-up střední velikosti. A i když do jeho uvedení zbývá ještě několik let, informace už začínají prosakovat na povrch.

    Malý detail, velký dopad. Toyota Tundra a Sequoia mají nejen nový lak 

    Toyota představila modernizované verze svých dvou největších modelů – pick-upu Tundra a SUV Sequoia – pro modelový rok 2026. A i když design zůstává nápadně robustní a nezaměnitelný, změny přicházejí především v podobě nových barev, výbavy a technických prvků.

    Formule 1 má ambiciózní cíl. Do roku 2030 bude uhlíkově neutrální  

    Světový šampionát Formule 1 má ambiciózní, ale stále reálný cíl – dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2030. Podle výroční zprávy o udržitelnosti se F1 podařilo od roku 2018 snížit svou uhlíkovou stopu o 26 %, z 228 793 tun CO₂ ročně na 168 720 tun. Lze tedy atakovat nulu? 

    Ferrari F80 drtí představy o supersportech 

    Ferrari znovu přepisuje pravidla hry. Nový model F80 pokračuje v tradici výjimečných supersportů, kterou odstartovalo už legendární 288 GTO. A stejně jako jeho předchůdci, i F80 přichází s revolučním pojetím výkonu, designu i technologie. Výsledek? Možná vůbec nejultimátnější silniční Ferrari v historii.

    Yugo se vrací s novým designem a ambicemi pro masy

    Značka Yugo se po letech pokusí o comeback. Ikona socialistických silnic s pohnutou minulostí míří zpět na trh v moderní podobě. Nový koncept z dílny srbského designéra Darka Marčety představil miniaturní hatchback v retrofuturistickém stylu.

    Subaru Uncharted rozšiřuje elektrickou nabídku značky

    Subaru vstupuje na evropský trh s novým elektrickým crossoverem Uncharted. Model staví na platformě e-Subaru Global Platform, sdílí techniku s Toyotou C-HR+ a zařadí se pod větší Solterru. Nabízí výrazný design, pohon všech kol a až 585 km dojezdu.

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší éru spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Zákazníci tak mohou počítat s kombinací silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

    Hyundai Ioniq 9 je tady a dokáže překvapit nejen výbavou 

    Obrovský dojezd, tichý provoz a výborné jízdní vlastnosti – nový Hyundai Ioniq 9 má všechny předpoklady stát se špičkou mezi elektrickými SUV s třemi řadami sedadel. Navíc nikomu nebude vadit, že se do tohoto vozu nelije benzín. Elektřina všem vytře zrak. 
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama