Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku?
Maserati se v posledních letech snažilo přejít na elektrifikaci své modelové řady, ale nyní své plány částečně přehodnocuje. MC20 Folgore, který měl být elektrickou verzí elegantního supersportu MC20, byl definitivně zrušen. Jak informoval server Car and Driver, důvodem je především nedostatečný komerční zájem. Skutečně by lidé v této elektrické střele nechtějí jezdit?
Odvážné plány, které nevyšly
Maserati poprvé oznámilo svůj záměr vyrobit elektrickou verzi MC20 v roce 2020, kdy představilo spalovací variantu s dvakrát přeplňovaným vidlicovým šestiválcem. Elektrická varianta měla disponovat třemi elektromotory s výkonem přes 700 koní a měla se na trh dostat v roce 2025. Když však v roce 2022 dorazil standardní MC20 do prodeje, o variantě Folgore se příliš nemluvilo.
V loňském roce automobilka potvrdila, že MC20 Folgore dorazí v roce 2025, ale nyní projekt skončil. „Průzkum trhu v segmentu supersportů a zvláště mezi zákazníky modelu MC20 ukázal, že preferují výkonné spalovací motory a nejsou zatím připraveni na přechod k elektromobilům,“ hodnotí situaci sama firma.
Budoucnost Maserati a otázky kolem elektrifikace
Zrušení MC20 Folgore i omezení investic od mateřského koncernu Stellantis vyvolává otázky ohledně celkové strategie Maserati v oblasti elektrifikace. Minulý rok automobilka oznámila, že po MC20 Folgore představí v roce 2027 velké elektrické SUV a následně v roce 2028 elektrického nástupce modelu Quattroporte. Původně měl tento model dorazit už v roce 2024, ale byl odložen.
Další zajímavou souvislostí je osud modelu Alfa Romeo 33 Stradale, který technicky vychází právě z Maserati MC20. Alfa Romeo plánovalo vyrobit 33 kusů tohoto exkluzivního supersportu ve spalovací i elektrické variantě s výkonem 750 koní a dojezdem 385 km. Po zrušení MC20 Folgore však není jisté, zda elektrická verze 33 Stradale vůbec vznikne.
Verdikt
Maserati tak zatím zůstává u spalovacích motorů a pracuje na modernizované verzi MC20, která by mohla obsahovat některé prvky z ostré varianty MC20 GT2 Stradale. Elektrifikace se u značky se vznešeným trojzubcem ve znaku pravděpodobně zdrží více, než se původně očekávalo.