Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Seat se opět vyznamenal. Model Tarraco má za úkol hlavně konkurovat

    Cena, vlastnosti, výkon. Hlavní tři body, s pomocí kterých chce Seat dobýt svět. Tarraco navíc vypadá skvěle, takže i v tomto ohledu by se mohl měřit s velikány jako třeba Škoda Kodiaq. Skvěle se mu vede na krásných silnicích, ale také v terénu.

    Na co se to vlastně koukáme? Seat chtěl světu věnovat SUV, velký rodinný koráb, který bude zároveň sportovně vynikat nad ostatními. Přestože je dravost u FR patrná, stále je to rodinné auto a tak bychom k němu také měli přistupovat. Dokáže nám dopřát hodně zábavy hlavně ve sportovním módu, ale jeho nádherný výkon je tu hlavně pro bezpečné předjíždění, kdy je odezva po sešlápnutí plynu opravdu blesková. Pokud bychom ovšem chtěli malinko zazlobit, bude se nám zdát spojka malinko línější.

    Design je na správném místě

    Velké, nepřehlédnutelné. Tarraco je skutečně velikán a pocítíme to hlavně v kabině. Zvenku působí slušně, uhlazeně a sebevědomě. Předek s pořádně vytvarovanou kapotou nám i přes svou velikost nijak nebrání v rozhledu z místa řidiče. Krásná a hlavně jednoduchá maska chladiče nese hrdě velký znak Seatu. Z boku nás uhranou na první pohled dvacetipalcová kola s nádhernou texturou. Zadní část má jednu velikou chybu. Chromované koncovky výfuků jsou slepé. Na tohle jsme přesně zvyklí hlavně od koncernu a nijak to na prestiži vozu nepřidává. Jinak se zadní část auta povedla a působí opravdu majestátně.

    Interiér je jednoduchý, ale zároveň velmi sportovní a jen tak nás nepřestane bavit. Skořepinová sedadla, která nás podpoří v každé zatáčce. Volant s nemalým znakem Seat, dostatečně velká dotyková obrazovka. Ovládání klimatizace a teploty najdeme na odděleném, dotykovém displeji, což napomáhá tomu, že hlavní infotainment není zpomalený, protože se právě klimatizací nemusí zabývat. Zavazadlový prostor nám uveze až 760 l nákladu, takže pro rodinu ideální. Pokud by nám nestačilo 5 míst, můžeme si, samozřejmě za příplatek, vybrat verzi se sedmi místy.

    Výkon nepřehlédneme

    Pod kapotu se nám vešel dvoulitrový motor TSI se čtyřmi válci. Kompresní poměr 9,6:1. Garantovaná spotřeba 8,5l na 100 km, ale radši počítejme s vyšším číslem, protože tohle auto budeme chtít otestovat. Výkon neuvěřitelných 245 koní udělá své a krouticí moment 370 Nm se také dokáže ozvat. Maximální rychlost se tu vyšplhala na krásných 228 km/h a z 0 na 100 se Tarraco podívá za 6,2s. Moc krásná čísla.

    Tarraco vyniká hlavně svým chováním. Na silnicích to nepoznáme, ale zajeďme si mimo asfalt a tohle auto nás opravdu odmění. Hladce si pluje, nehoupe se a je naprosto vyvážené. Nádherná práce.

    Cena startuje na 975 000 Kč. To není málo, ale za tolik muziky, které se nám dostane, je to částka opravdu férová.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.