Více
    21 C
    Czech
    Pátek, 24 června, 2022

    Král českého trhu s elektromobily se jmenuje Škoda Enyaq iV, květen byl nejsilnějším měsícem

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Trh s elektromobily se rozjíždí. Pomalu, ale jistě. Možná už i vy máte ve svém okolí někoho, kdo vyměnil benzínový či naftový motor za elektrický pohon. A jak se zdá, tak v českých luzích a hájích je o jedničce mezi elektromobily jasno. Češi preferují mladoboleslavské SUV Enyaq iV, které se pyšní statutem nejprodávanějšího elektromobilu v tuzemsku.

    Pojďme trochu nahlédnout do řeči čísel. Podle Centra dopravního výzkumu bylo od 1. ledna do 31. května letošního roku zaregistrováno přes 2700 aut s elektrickým pohonem.

    Každopádně více než 1700 z těchto registrovaných vozů jsou plug-in hybridy, které v sobě mají jak elektromotor, tak i klasický spalovací motor. Čistokrevných elektromobilů bylo zaregistrováno bezmála 1000. Ale pokud rozklíčujeme právě tuto tisícovku elektromobilů, objevíme českého krále, kterým je Škoda Enyaq iV.

    Každý třetí prodaný, respektive zaregistrovaný elektromobil je za výše uvedené období právě SUV Enyaq iV. Těch už po Česku jezdí více než 300. Automobilka z Mladé Boleslavi se pochlubila, že za květen poslala do oběhu dalších 100 vozů a právě tento měsíc byl z hlediska obchodního výsledku nejúspěšnější.

    V květnu totiž bylo zaregistrováno 235 nových elektromobilů. Takže skoro každý druhý, kdo se v květnu rozhodl pro elektromobil, sáhl po Enyaqu.

    Je to jako s dětmi. Radosti i starosti

    Stejně jako se říká, že když má člověk děti, jdou s nimi ruku v ruce nepopsatelné radosti, ale zároveň i ohromné starosti, tak to stejné platí i směrem k Enyaqu. Lidé ze Škodovky pochopitelně mají radost, že je Enyaq iV oblíbený a lidé o něj mají zájem. Zároveň jim ale přidělává starost, zda zvládnou vykrýt celkovou poptávku.

    Škodovka nejspíš pro letošek nebude mít takové výrobní kapacity, aby uspokojila nejen tuzemskou, ale i světovou poptávku po ladném SUV. Problémem je hlavně celosvětový nedostatek čipů pro automobilový průmysl, kvůli kterému už řada společností musela omezit výrobu některých modelů. Nedostatek čipů komplikuje nejen dokončení výroby všech vozů, ale i plánování do dalších let.

    Na závěr pár slov k Enyaqu iV. Vozidlo je plně elektrické, hodně prostorné, pyšní se skvělými jízdními vlastnostmi a parádním dojezdem více než 500 kilometrů. Samozřejmě nabízí i rychlé nabíjení a mnoho dalších moderních technologií.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ