Více
    11 C
    Czech
    Čtvrtek, 6 října, 2022

    Matador rodinných automobilů. Nový Ford Focus

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Ve světě je tenhle „kombík“ oblíbený už pěknou řádku let. Vysloužil se, hlavně u nás ve střední Evropě, nebývalou pozornost. Nový Ford Focus je opět neskutečně praktické a po designové stránce zdařilé auto. Čeká na nás mnoho zajímavých detailů jako třeba „mokrá“ zóna. Velice úspěšný model je zpět připravený na jakkoli namáhavé rodinné cesty. 

    V automobilce Ford se zaměřili také na maximální zpříjemnění jízdy. V dnešní, moderní době to znamená, že nám za volantem přibilo nespočet asistentů. Každý se stará o to, aby byly převážně dlouhé cesty snesitelné a příjemné. Z Fordu Focus se nám stal extrémně inteligentní společník. Design byl navržen tak, aby posloužil rodinným účelům a zároveň dovolil inženýrům dostat se do kanceláře na určité úrovni. Najde se na tomto automobilu nějaká chyba? 

    Design 

    Přední maska si drží kontury zajetého vzhledu, díky kterému se stal Ford Focus tak ikonickým. Kdysi býval gril sice úzký, svůj tvar a linky si ale drží i dnes. LED světla se vyznačují velice ostrým profilem. Nárazník sice nepůsobí nijak sportovně, přestože byl evidentně záměr, přidává ale Fordu na mohutnosti. Už tak prostorný vůz se stává vizuálně ještě větším. 

    Z profilu nám Focus lehce připomíná linie, které razí společnost Mazda. Stejně „pomačkaný“ vizuál působí velice elegantně a zároveň vytváří dojem, že se auto nebude bát ostřejších zatáček a agresivnějšího zacházení. Zadní část je podle nás pravděpodobně nejslabší. Každý máme pochopitelně jiný názor, za nás bychom snesli, kdyby měl Focus o něco více logicky rozvržené prvky. Světlomety i s nápisem uprostřed působí trochu nahodile. Jinak ovšem nejde Focusu nic vytknout. 

    Interiér by šel prezentovat trochu více propracovaně, nicméně je to prostor, který nijak neuráží a po chvilce začne působit docela útulně. Středobodem palubní desky je obrazovka infotainmentu, která se posunula z předešlých 8 palců na 13,2 palce. Kufr nabízí prostor o objemu 635 litrů. Mokrá zóna znamená, že Ford kufr vybavil podložkou, která se krásně a jednoduše myje. Celkově je kabina po všech směrech uspokojivá, i když, jak prohlásili kolegové z UK, interiér vypadá, jako by ho navrhli ještě předním, než vymysleli dotykové obrazovky. 

    Motor 

    Na výběr máme z benzínu a dieselu. Všechny benzínové motory disponují objemem 1 litru a třemi válci, kdy nejsilnější dokáže vyprodukovat 153 koní. Diesel nabízí 4 válce a výkon 118 koní. 

    Verdikt

    Povedený vůz do rodinného prostředí za více než 500 000 korun. Své využití si mezi lidmi rozhodně najde. 

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    VYBRALI JSME PRO VÁS