5.9 C
Czech
Pondělí 8. prosince 2025
ŠkodaKdyž elektro, tak Škoda Enayq iV. Prestižní pořad ocenil práci české automobilky

Když elektro, tak Škoda Enayq iV. Prestižní pořad ocenil práci české automobilky

Reklama

Pokud se ve světě automobilů začne mluvit o těch nejlepších vozech s pohonem na elektřinu, dostane se na přední příčky Škoda Enyaq iV. První SUV s elektromotorem od české firmy Škoda platí za spolehlivý, pohledný a výkonný vůz, který oceňují mnozí. Naposledy třeba slavný motoristický pořad Top Gear.

Povědomí o Škodě máme jako Češi jasné. Skvělá auta za stále ještě přijatelnou cenu, přestože ta roste opravdu RAPIDně. Co si o Škodě ovšem myslí za vodou je opravdu famózní. Podle slov seriálu Top Gear je prakticky na denním pořádku, že Škoda vychází ve všem lépe, než její kolega VW. Kodiaq vs Tiguan, Superb vs Passat atd. Neplatí to na 100%, ale ve většině případů ano. Češi mohou být více než poctění.

Enyaq iV je ekvivalentem matadora a vlajkové lodi elektromobilů ve VW Volkswagenu ID.4. Obě auta jsou postavená na stejném základu, jsou stejně poháněná a dokonce využívají stejné technologie. S tím se samozřejmě počítalo, protože proč vymýšlet něco nového, když už to samé vymysleli ve vedlejší místnosti. Koho by holdingový elektromobil mohl vyzvat na souboj je vcelku jasné. Ford Mustang Mach-E, Tesla Model Y a také elektrické Volvo XC40.

Co ve Škodě vlastně vymysleli?

EV se k nám dostane ve třech variantách, a to 60, 80 a 80x. Enyaq 60 má pod kapotou baterii s 58kWh a iV 80 má baterii se 77kWh. Všechno kromě varianty x je single-motor s náhonem na zadní nápravu. 80x je vybavena dual-motorem s náhonem na všechna 4 kola. Dojezd se pohybuje, podle toho, jakou variantu pořídíme, mezi 410 – 540km. To je hodně slušné na velikost a váhu auta.

Váha se u Enyaqu pohybuje kolem 2,5 tuny. Do kufru nacpeme až 585l. Na délku měří 4 649mm a do šířky zabere 2 147mm. Do výšky dosahuje 1 620mm. Jednoduše řečeno, takhle se můžeme představit pořádné SUV, ne žádný crossover.

Enyaq x ID.4

Redaktoři Top Gearu se samozřejmě zamysleli i nad tím, jestli dostojí svým slovům a Škodě a VW. Je Enyaq skutečně lepší než ID.4? Škodovácké EV je větší, delší, robustnější. To je pro SUV základní parametr. Při sklopení sedadel se do iV vejde o 100l více, než do VW. Co je podle redaktorů asi největší plus, je celkový vzhled. ID.4 si nespletete s žádným autem, zatímco Enyaq vypadá opravdu konvenčně. O to mnohdy jde a je skvělé, že si toho v Británii všimli.

Jaký je verdikt?

Top Gear dostal svým slovům. Podle nich je Škoda zase o krok napřed oproti VW. Oproti ID.4 je největším činitelem převážně cena. Enyaq je sice drahé SUV, ale je dostupnější než VW. V základu zaplatíme 1,1 milionů korun. Snad se bude cena snižovat a množství elektromobilů zvyšovat. A co vy? Souhlasíte s Top Gearem?

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.

Škoda 100 dostává moderní podobu

Škoda otevírá další kapitolu projektu, ve kterém převádí legendární modely do současného designu. Tentokrát si bere do ruky ikonickou stovku a ukazuje ji jako sebevědomý elektrický sedan inspirovaný jazykem Modern Solid. Výsledek působí jako pocta historii i odvážný krok do budoucnosti.

Na Dakar 2026 dorazí Land Rover Defender D7X-R

Land Rover představil závodní speciál Defender Dakar D7X-R, který už v roce 2026 absolvuje svůj první start na Rally Dakar. Novinka vychází ze sériového modelu Defender Octa, ale přináší zásadní úpravy podvozku, techniky i elektroniky. S odvážným polepem Geopalette, výkonným osmiválcem a špičkovým systémem „Flight Mode“ má tento stroj ambice stát se novou ikonou rally.

Porsche Panamera 4S E-Hybrid. Luxus, který ohne realitu podle sebe

Poslední roky ukazují, že prémiové hybridní sedany už nejsou jen o komfortu a vysokém dojezdu, ale také o schopnosti výrazně měnit charakter jízdy podle aktuální potřeby. Porsche Panamera 4S E-Hybrid 2025 je toho dobrým příkladem. Neřeší sice osobní starosti, přesto dokáže mezi volantem a vozovkou vytvořit prostředí, které působí mimořádně příjemně a vyváženě.

Fiat ukazuje Dolce Camper, malého rebela mezi obytnými vozy

Fiat přivezl do Brazílie koncept, který boří představy o tom, jak má vypadat malé dobrodružné auto. Dolce Camper působí jako směsice pixelového retro designu, městského SUV a hravého obydlí, který chce víc bavit než řešit praktičnost. Značka s ním míří hlavně na mladé řidiče a latinskoamerické trhy, kde podobný stylový úlet může snadno zabodovat.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama