Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Jezdci žhaví motory! Za 2 dny začíná v Saudské Arábii slavná Rallye Dakar

    O tom, jestli se letošní ročník dakarské rallye vůbec pojede, nebylo dlouho vůbec jasno. Organizátoři si ale i přes rozsáhlou pandemii nemoci covid-19 troufají. Trnitá cesta pouští v Saudské Arábii započne už v neděli. A start vyhlíží také rekordně početná skupina Čechů.

    Rallye Dakar toho ztělesňuje hodně. Historii, náročnost nebo šílené podmínky. To jsou hlavní symboly slavného závodu, který se letos pojede opět v Saudské Arábii. Původně nabízela půdu saharská poušť, zkoušela se také Jižní Amerika. Pro nezájem zaoceánských států se ale přešlo právě na Blízký východ.

    Česká republika bude mít ve slavném závodě 37členné zastoupení. Jezdci odletěli na Arabský poloostrov už před zhruba týdnem a čekala je série testů, karantén i nutných personálních změn v týmech kvůli korovavirové nákaze.

    Ti hlavní ale do vozů nasednou. Otcův neúspěch z roku 1994 bude chtít napravit světový šampion ve freestyle motokrosu Libor Podmol. Maximum třetího místa by rád vylepšil i synovec šestinásobného vítěze Dakaru v kamionu Karla Lopraise Aleš. A velkou pozornost na sebe bude strhávat také jediný Čech v historii formule 1.

    Správně tušíte, že jde o Tomáše Engeho. Žádný jiný český jezdec v dějinách se do slavné série závodů F1 nedostal. Zato spojení formule a Dakaru? To už před Engem pamatuje 22 stejných odvážlivců. Rodák z Liberce pojede v bugy a cíle má jednoznačné.

    „Jedu se naučit Dakar. A jedu udělat základy, protože Dakar je jako stavba baráku. První rok položíte betonové základy, až pak můžete jít do vyšších pater,“ hlásá 44letý Enge před svým prvním startem.

    43. ročník Rallye Dakar začne v neděli 3.1. a skončí o 12 dní později. Podle plánu musí jezdci zdolat 11 náročných etap. Celé dění můžete sledovat na oficiálních stránkách závodu zde.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.