Více
    11 C
    Czech
    Neděle, 2 října, 2022

    Fantazie na čtyřech kolech. Porsche 911 Carrera nikdy nepřestane bavit

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Tři čísla, jedna legenda, jedno z nejlepších aut všech dob. Zhruba takto mluví automobilová veřejnost o skvostu s názvem Porsche 911. Starší nadčasový rychlík už sice silnice tolik nebrázdí, model Carrera mu ale dělá neskutečnou čest i v dnešní době.

    Zlí jazykové mohou tvrdit, že 911 je okoukané a Carrera tuplem. Je vidět, že v něm nikdy neseděli a nenechali na sebe dýchnout historii společně s těmi nejmodernějšími technologiemi, které se v Porsche mohou vyskytnout. Ať je rok 1963, nebo 2021, pořád nám tohle auto má co nabídnout.

    Pokud se nám to poštěstí a najdeme na účtu pár milionů, které nebudeme potřebovat, přichází ta nejpříjemnější fáze. Musíme si vybrat, jakou verzi modelu Carrera vlastně chceme. Kromě barvy, interiéru, kol a dalších si musíme hlavně vybrat, jestli se chceme vozit v Coupe, Cabrio, nebo Targa.

    Coupe je hodně ve vůni. Tahle klasika je snad sen pro každého. Zvenku působí jako malý bezpečný kokpit, se kterým si vyhráli ti nejlepší designéři světa. Coupe není zrovna pro každého, ale ruku na srdce, kdo z nás by nechtěl vzít partnerku nebo partnera a projet se po otevřených pláních, kde nás trápí jen vítr ve vlasech? Targa je skvostná kombinace obojího. Přední a zadní část střechy na pevno a mezi tím prostor pro volnost, nebo střechu. Pravdou zůstává, že málokdo se mezi těmito verzemi rozhode hned.

    Design jako od Dia

    Důvod, proč je tu 911 už přes 50 let, je vzhled. Platí to i pro verzi Carrera. Slávu této značce nepřinesl silný motor, ale ikonická linie Flyline, nad kterou si lámou hlavu odborníci po celém světě. Jak mohlo někoho v roce 1963 napadnout něco tak dokonalého a nadčasového?

    Kromě skvělé linie, se u Carrery povedl spoiler. Ten je tak krásně zapuštěný do karoserie, že si ho nevšimneme do doby, než dosáhneme té správné rychlosti. Kola mají nádech tajemna a už na první pohled budí respekt. Na výběr máme z 19 a 20 palců.

    Výkon

    Pod kapotou najdeme šesti válec s výkonem 283kW, což znamená 385 koní v zápřahu. Při startu se ozve 450Nm krouticího momentu. Nezapomeňme, že 911 je lehčí než většina sporťáků a společně s dokonalým aerodynamickým tvarem je tento výkon doslova smrtící.  Z 0 na 100 se Carrera dostane za 4,2s. Maximální je rychlost je uvedena v podobě 293 km/h. Se spotřebou se dostaneme na cca 10-11l na 100km.

    Abychom si tenhle kus lidské historie a dokonalý sběratelský kousek pořídili, na již zmíněném účtu se nám musí válet 2,5 milionů korun za základ. Ale mezi námi, nestojí to za to?

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    VYBRALI JSME PRO VÁS