Více
    1.3 C
    Czech
    Sobota, 10 prosince, 2022

    Honda nabízí cestovního krále. Takhle vypadá legendární Gold Wing

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Pokud bychom řekli, že firma Honda umí vyrobit opravdu všechno, bude za našimi slovy stát model GL1800 Gold Wing v celé své kráse. Tenhle cestovní koráb disponuje nevídaným výkonem, pohodlím a také stylem. Svým vzhledem si nezadá s žádnou doposud známou motorkou konkurenční značky. Připravují se nové kousky na rok 2023. Přebijí ty letošní? 

    GL1800 Gold Wing je motorka, která skutečně nemá ve většině výrobních závodech obdoby. Své zákazníky Honda naláká na extrémně vydařený design a více než přívětivý výkon. Přeci jen, dlouhé cesty vyžadují i schopnost lehce pohladit plyn, což má za následek okamžitou akceleraci. Robustní stavba těla a výběr masivních materiálů zajišťuje modelu Gold Wing vzhled, který budí značný respekt. Na tuhle motorku by měli sedat pouze jezdci, kteří už mají na silnicích něco „nalítáno“. 

    Design 

    GL1800 Gold Wing se nabízí na trhu v několika barevných variantách, které se odvíjí od stupně výbavy. Základní model pro rok 2022 přichází pouze s jedinou možnou volbou, a to je džínově modrá metalíza. Ta se v kombinaci s rudými komponenty postará o vzhled, který skutečně nahání hrůzu. Gold Wing s přízviskem „Tour“ dokáže uspokojit více lidí. Na trh dorazil v jasně modré, perleťově bílé a černé. Základní model roku 2023 slibuje iridiově šedou. Ta vypadá naprosto fantasticky. 

    O tolik obdivovanou robustnost se stará především čelní maska. Ze přední strany nechává vyniknout LED světlometům a zrcátkům, ve kterých máme zabudované ukazatele jízdy. Ze zadní strany u jezdce máme k dispozici 7palcový TFT displej, kde najdeme všechny důležité funkce. Je z obou stran ohraničený tachometry. V okrajích najdeme dvě menší obrazovky s dalšími informacemi jako stav paliva atd. 

    Výrobci si krásně pohráli s liniemi. Od zadních kufrů až k přední masce přes nádrž máme pocit, že vede jasná přímka. Díky ní má motorka pomyslný spád. Nechává tak prostor ukázat motor, který celému vzhledu jednoznačně vévodí. Z něj si na straně podvozku všimneme trubek výfuku. Ty podtrhují celý robustní design. 

    Specifikace 

    Přední kolo 18 palců, zadní kolo 16 palců. O tento 367 kg vážící kolos se starají hydraulické kotoučové brzdy. Přední o průměru 320 mm, zadní 316 mm. ABS je samozřejmostí. 

    Motor 

    O výkon 93 kW se stará kapalinou chlazený šestiválcový boxer. Tenhle mazlík umí vykouzlit krouticí moment až 170 Nm. To už je síla, se kterou dokážeme dělat divy. 7stupňová automatická převodovka je skvělým společníkem na dlouhé cesty. 

    Verdikt 

    Honda se zkrátka vyznamenala. Za cca 700 000 nabízí nesmrtelný stroj, který nás dokáže dopravit i do těch nejzazších koutů světa. 

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    VYBRALI JSME PRO VÁS