Závěrečnými fázemi testování prochází pod taktovkou automobilky Bugatti její luxusní skvost s označením Bugatti Chiron Super Sport. Ten sice nesviští rychlostí přes 490 km/hod, jako démon Super Sport 300 +, ale za to nabízí ještě o třídu větší komfort, kam se jen podíváte.
Zpočátku jen v dáli slyšíte dunění. To ale po chvíli přerůstá v hromový řev burácejícího motoru. To ale není vše. Intenzita zvuku stoupá k závratným výšinám a země začíná vibrovat. A najednou je to tady. Ze zatáčky se vyřítí zlatočerný zabiják Bugatti Chiron Super Sport. Mihne se kolem jako stín a mizí za horizontem.
Takové pocity měli inženýři z fabriky Molsheimu při posledních testech. V kokpitu testovaného vozu seděli dva zkušení vývojáři a jejich cílem byla optimalizace. Abych Chiron Super Sport i při rychlostech přes 400 km/hod stále nabízel maximální luxus a pohodlí.
Několikadenní testy zaměřené na mechaniku, tlumiče a aerodynamiku
Zkušební jízdy trvaly několik dnů a byly prováděny v extrémně vysokých rychlostech atakujících „maximálku“. Sledována byla především celková mechanika vozu, systém tlumení a samozřejmě aerodynamika. Než se výroba rozjede, je totiž prostě potřeba analyzovat mnoho dat a mít vše pod absolutní kontrolou. První modely by totiž měly být zákazníkům dodány už koncem srpna.
„Po úspěšných silničních testech v rychlosti až 380 km/hod nyní zdokonalujeme ovladatelnost vozidla při rychlosti až 440 km/hod. To aby Chiron Super Sport i při této neuvěřitelné rychlosti pracoval tak, aby řidič měl v každém okamžiku pocit maximálního bezpečí,“ vysvětlil Jachin Schwalbe, vedoucí vývoje podvozků pro web Bugatti.
„Naši inženýři jsou profesionálové, největší specialisté ve svém oboru. Díky tomu mohou komplexně ověřovat všechna data a zajišťovat nejlepší možný výsledek. Tím je maximální rychlost, maximální výkon a maximální bezpečí. Vše v dokonalé harmonii,“ dodal Jachin Schwalbe.
Asi 100 dalších senzorů měří teplotu a tlak
„S neuvěřitelným výkonem a vysokými rychlostmi se termodynamika mění v závislosti na různých úrovních tlaku. Sledujeme proto všechny komponenty při nejvyšší rychlosti a plném zatížení a podle potřeby je optimalizujeme,“ vysvětlil Michael Bode, člen týmu Bugatti odpovědný za celkové testování vozidel. Při těchto testech bylo instalováno kolem stovky senzorů.
Bugatti Chiron Super Sport má pod kapotou 8,0litrový motor se čtyřmi turbodmychadly. Pyšní se výkonem 1600 koní a oproti standardnímu Chironu má i upravenou převodovku, která stupeň číslo 6 drží až do rychlosti 403 km/hod. Teprve potom zařadí sedmičku.
Parádní jsou údaje o akceleraci. Z nuly na stovku za 2,8 vteřiny, 200 km/hod máte na tachometru za 5,8 vteřiny. „Třístovkou“ se řítíte po 12 vteřinách a bláznivé rychlosti 400 km/hod dosáhnete za necelou půlminutu.