Více
    -2 C
    Czech
    Neděle 5. února 2023

    Maserati vstupuje do světa elektrifikace s novým Ghibli Hybrid

    Zdroj:Maserati

    Automobilka Maserati vstupuje do světa elektrifikace. Nové vozidlo Ghibli Hybrid představuje jeden z nejambicióznějších projektů Maserati a po uvedení nového motoru MC20 pro supersportovní auta je to další krok směrem k nové éře značky s trojzubcem ve svém logu.

    Není náhoda, že na představení hybridní technologie zvolili právě sedan Ghibli. Tento model, kterého se od uvedení na trh v roce 2013 vyrobilo více než 100.000 kusů, dokonale ztělesňuje DNA italské automobilky z Modeny. Značka Maserati se navíc zavázala, že do světa elektrifikace vstoupí aniž by musela měnit svou klíčovou filozofii a hodnoty. Výsledkem je vytvoření tohoto ukázkového hybridního vozidla.

    Ghibli Hybrid si zachovává svůj zvuk charakteristický pro každé vozidlo Maserati. Příchod nového Ghibli Hybrid tak rozšíří nabídku Maserati, která je nyní ještě konkurenceschopnější a ještě lépe reaguje na požadavky trhu. Vozidlo Ghibli Hybrid je možné rozpoznat na první pohled částečně i díky novému designu interiéru a exteriéru. Společným znakem je modrá barva.

    Modrou barvu vybrali pro snadné rozpoznání všech vozidel s hybridní technologií i nového světa, který reprezentují. Na exteriéru charakterizuje modrá barva tři ikonické postranní vzduchové výdechy, brzdové čelisti a blesk v oválu, který obklopuje trojzubec na zadním sloupku. Stejná modrá barva se znovu objevuje v interiéru auta, obzvláště na výšivce sedadel. 

    Významné změny jsou i na zadní straně vozidla, kde se nacházejí světla se zcela novým designem a profilem připomínajícím bumerang. Inspirací bylo vozidlo 3200 GT. V souladu se svou DNA zvolila značka Maserati hybridní řešení zaměřené primárně na zlepšení výkonu a zároveň na snížení spotřeby a emisí.

    Hybridní technologie využívá kinetickou energii, kterou vozidlo shromažďuje při pohybu, obnovuje ji a při zpomalování nebo brzdění ji mění na elektřinu a ukládá do baterie. Inovativní pohon, který je výsledkem precizní vývojářské práce techniků a konstruktérů laboratoře Maserati, kombinuje interní zážehový motor (4 válce, turbo, objem 2,0 l) se 48-voltovým alternátorem a doplňkovou elektrickou superdobíječkou (e-Booster).

    Toto řešení je v daném odvětví jedinečné. Je prvním z nové generace automobilových pohonů a představuje dokonale vyvážený poměr výkonu, efektivity a potěšení z řízení. Baterie je uložena v zadní části vozu, což je nejvhodnější pro co nejlepší distribuci hmotnosti. Tato verze váží přibližně o 80 kg méně než dieselová. Díky maximálnímu výkonu 330 koní a točivému momentu 450 Nm při 1500 otáčkách za minutu jsou údaje o výkonu vozidla Ghibli Hybrid velmi působivé.

    Nejvyšší rychlost je stanovena na 255 km/h, přičemž sporťák dokáže zrychlit z nuly na sto za 5,7 sekundy. Pasažéři vozidla Ghibli Hybrid si mohou i nadále užívat nezaměnitelný zvuk, který je charakteristický pro všechny modely Maserati, a to díky optimalizovanému výfuku se speciálně navrženými reproduktory. Ghibli Hybrid navíc představuje debut programu Maserati Connect, který umožňuje neustálé propojení s vozidlem. Výměna informací pokračuje i během jízdy, aby dokázal řidiči nabídnout ty nejlepší služby.

    Kromě aktualizace softwarových balíčků systém také kontroluje vozidlo a při mimořádných událostech monitoruje bezpečnostní služby. Inteligentní asistent Maserati je multimediální systém poslední generace založený na digitálních vstupech ze softwaru Android Automotive, který nabízí inovativní uživatelskou zkušenost plně přizpůsobitelnou podle osobních preferencí řidiče. HD obrazovka multimediálního systému bez rámu s novou grafikou a uživatelsky přívětivějším použitím má nyní namísto 8,4″ velikost 10,1″.

    Luxusní vozidlo od Maserati také poprvé představuje nový nástrojový panel s digitálními zařízeními a novou grafikou. Nové Ghibli Hybrid reprezentuje první krok v plánu, který povede k elektrifikaci všech nových modelů Maserati. Prvními plně elektrickými vozidly italské značky budou GranTurismo a GranCabrio. Tyto modely uvedou na trh v průběhu příštího roku.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.